محتوای خبری معاونت بین الملل

17 اسفند؛ روز بین الملل دانشگاه

دکتر عرب خردمند: روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران روز همه دانشگاهیان است

دکتر عرب خردمند، با اعلام 17 اسفند ماه به عنوان روز بین‌الملل دانشگاه، این روز را فرصتی برای نمایاندن فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه، اوج صلح دوستی، علاقمندی به ملت‌ها، پذیرش ادیان مختلف و تبادل علمی و فرهنگی معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل وی با بیان این مطلب گفت: در این روز که همچنین مقارن با تاریخ تأسیس دانشگاه تهران به عنوان نهاد اصلی آموزش عالی کشور است، دانشجویان بین‌المللی دانشگاه گوشه‌ای از فرهنگ، تمدن و تاریخ کشور خود را به نمایش می‌گذارند.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در این مراسم چون سال‌های گذشته، اظهار داشت: طبیعی است که آن‌ها امکان آشنایی با دانشجویان کشورشان را به دست می‌آورند ضمن اینکه بستر بین‌المللی دانشگاه به سفرایی که تاکنون دانشجویی از کشور آن‌ها نداشته‌ایم، معرفی خواهد شد.
دکتر عرب خردمند روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران را روز همه دانشگاهیان و نشانگر بین المللی سازی نوین آموزش عالی کشور دانست و افزود: دانشجویان ایرانی نیز می‌توانند در کنار دوستان خود از ملیت‌های مختلف، معرف تعاملات بین‌المللی علمی و فرهنگی در دانشگاه باشند.
وی تصریح کرد: همچنین دانشگاه‌های مختلف کشور این فرصت را خواهند داشت که با حضور دانشجویان بین‌المللی‌شان در این مراسم مشارکت کنند.
معاون بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: این در حالی است که چون سال‌های قبل از دستگاه‌ها و ارگانهایی چون وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواسته شده که دانشگاه را در برگزاری این برنامه همراهی کنند.
دکتر عرب خردمند در ادامه برگزاری جشن روز بین‌الملل دانشگاه را حرکتی مثبت در تقویت تعاملات علمی- آموزشی و دیپلماتیک دانست و یادآور شد: ارتباط دانشگاه به واسطه برگزاری این برنامه با سفرای ایرانی در خارج از کشور و سفرای کشورهای خارجی در ایران توسعه چشمگیری داشته است.
وی خاطرنشان کرد: حضور دانشگاه در برنامه‌های ملی کشورهای مختلف، بازدید سفرا و نمایندگان کشورها از توانمندی‌ها، امکانات و تسهیلات دانشگاه، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر خارجی به واسطه برپایی جشن روز بین‌الملل دانشگاه بسیار تسهیل شده است.
وی در پایان از تمامی اساتید دانشگاه جهت شرکت در جشن روز بین‌الملل که دوشنبه 17 اسفند در "موزه ملی تاریخ علوم پزشکی" برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد./ق
خبرنگار : مهناز وحیدی

کلمات کلیدی
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی