محتوای خبری معاونت بین الملل

دیدار دکتر عرب خردمند و مدیرعامل موسسه بین‌المللی ASIC با رویکرد پایش فعالیت‌های اعتباربخشی بین‌المللی دانشگاه

معاون بین‌الملل دانشگاه و مدیرعامل موسسه بین‌المللی (Accreditation Service for International Colleges (ASIC با هدف پایش فعالیت‌های دانشگاه پس از دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی اعتباربخشی با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جریان این دیدار که دوشنبه 5 بهمن برگزار شد، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر شیران سرپرست تحصیلات تکمیلی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر پیرهانی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران و آزادی، کارشناس بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
در آغاز، کارشناس بین‌الملل معاونت بین‌الملل توضیحاتی در خصوص سازوکار شبکه تضمین کیفیت و اعتباربخشی بین‌المللی دانشگاه ارائه کرد و بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران و در رأس آن معاونت بین‌الملل با رویکرد تغییر، بهبود و کشف نقاط قوت و ضعف دانشگاه نسبت به تشکیل شبکه تضمین کیفیت و اعتباربخشی بین‌المللی (IQAAN) اقدام کرد.
آزادی افزود: شبکه اعتباربخشی بین‌المللی دانشگاه متشکل از ستاد اعتباربخشی بین‌المللی دانشگاه، کمیته تخصصی معاونت‌ها در اعتباربخشی بین‌المللی و کارگروه‌های اعتباربخشی بین‌المللی در دانشکده‌ها است که سه سطح اصلی این شبکه را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی اعتباربخشی بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز تهیه شده است، گفت: در این برنامه که چهارساله است انجام خودارزيابي، تدوين برنامه‌های بهبود بر اساس نتايج خودارزيابي، تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های بهبود مدون شده در مرحله پيش و انجام مجدد فرايند خودارزيابي در دستور کار قرار دارد.
کارشناس معاونت بین‌الملل همچنین در مورد اقدامات انجام شده در فرآیند خودارزیابی، تهیه فرم های خودارزیابی و تدوين برنامه‌های بهبود بر اساس نتايج خودارزيابي نیز به بیان توضیحاتی پرداخت.
دکتر عرب خردمند نیز ضمن بیان نکاتی در خصوص فعالیت‌های اعتباربخشی بین‌المللی دانشگاه، به نیاز دانشگاه در خصوص اعتباربخشی برنامه‌ای و برنامه‌های بالینی اشاره کرد.
Lee Hammonnd، مدیرعامل موسسه بین‌المللی ASIC نیز گفت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی اعتباربخشی توأم با موفقیت بوده است.
وی تصریح کرد: موسسه بین‌المللی ASIC تنها به اعتباربخشی موسسه‌ای می‌پردازد اما آمادگی دارد در راستای اعتباربخشی برنامه‌ای، مؤسسات شناخته شده دیگری را به دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی کند.
Hammonnd همچنین درخواست خود مبنی بر اعلام تغییرات جدید در دانشگاه به لحاظ سازمانی، ساختاری و ... را مطرح کرد و گفت: این تغییرات به طور حتم در اعتباربخشی مجدد دانشگاه موثر خواهد بود./ق
خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی