محتوای خبری معاونت بین الملل

با معرفی گروه دانشجویان برتر بین‌الملل

شانزدهمین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

شانزدهمین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با معرفی گروه دانشجویان برتر بین‌الملل و اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی چون ایام عزاداری محرم با استفاده از فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که دوشنبه 3 شهریور 99 در سالن شورای این معاونت برپا شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر حامد شفارودی، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه، دکتر مهدی نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه، دکتر سیف اله مرادی، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، دکتر محمدحسین صادقیان، سرپرست مدیریت امور فرهنگی دانشگاه، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و دکتر نسرین دشتی، سرپرست مدیریت آموزش دانشجویان بین‌الملل حضور داشتند.
در آغاز، دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل به معرفی گروه دانشجویان برتر بین‌الملل و گفت: این گروه با هدف تشکیل کانون نخبگان علمی و فرهنگی و پژوهشی پردیس بین‌الملل، ترغیب و تشویق دانشجویان به تلاش و فعالیت بیشتر در زمینه های علمی، پژوهشی و اجتماعی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: این دانشجویان از امکانات و تسهیلات خاص برخوردار می شوند و در محافل علمی و اجتماعی حضور خواهند داشت.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده و استعلام از مدیریت های مربوطه، دانشجویانی که از نظر اخلاقی و تحصیلی مورد قبول بودند و رتبه های برتر آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی داشتند، انتخاب شدند. 
سپس اعضای کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دیدگاه‌های خود را مطرح و بر بررسی مجدد شاخص‌های انتخابی، برگزاری کارگاه‌های توجیهی مشارکت اجتماعی برای دانشجویان منتخب با رویکرد تأثیرگذاری بر دیگر دانشجویان از جمله تقویت روحیه داوطلب بودن میان آن‌ها، تعریف مکانیسم‌های تشویقی برای دانشجویان بین‌المللی برتر چون شرکت در دوره‌های مختلف با تکیه بر علاقه‌مندی‌های آن‌ها، تشکیل گروه در فضای مجازی و انتشار محتوا و تولیدات مورد نیاز دانشجویان، برگزاری تورهای فرهنگی و تفریحی و بازدید از مراکز علمی و پژوهشی و معرفی ظرفیت‌های کشور و دانشگاه تأکید کردند.
در ادامه دکتر محمدحسین صادقیان، سرپرست مدیریت امور فرهنگی دانشگاه، برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی دانشگاه چون ایام عزاداری محرم با استفاده از فضای مجازی را تشریح کرد و بیان داشت: با همکاری مجموعه‌هایی چون معاونت فرهنگی، معاونت دانشجویی فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که به انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه مشغولند، بسته‌ای آماده و اقدامات متنوعی برنامه‌ریزی‌ شده است. 
وی از راه‌اندازی حسینیه مجازی دانشگاه به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله (ع) خبر داد و بیان داشت: با تکیه بر همه‌گیری کرونا، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت حضور در اماکن، حسینیه مجازی دانشگاه راه‌اندازی و عزاداران حسینی می‌توانند از برنامه‌های ویژه و متنوع آن چون سخنرانی اساتید دینی و نوای گرم مداحان بهره ببرند.
دکتر صادقیان به تعامل خوب معاونت فرهنگی دانشگاه با معاونت گردشگری استان تهران و امضاء تفاهم‌نامه میان این دو مجموعه اشاره کرد و گفت: در همین راستا به تازگی اطلاعاتی در خصوص امکان فرهنگی و تاریخی شهر تهران و تورهای گردشگری با هزینه کم در اختیار این معاونت قرار گرفته که می‌تواند در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای اساتید و دانشجویان ایرانی و بین‌المللی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
سرپرست مدیریت امور فرهنگی دانشگاه به برگزاری جشنواره های فرهنگی و اجتماعی با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به صورت ماهانه اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این جشنواره‌ها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، تقویت روحیه دانشجویان و افزایش سطح رضایتمندی آن‌ها مورد توجه قرار گرفته و حوزه بین‌الملل نیز می‌تواند مشارکت جدی در آنها داشته باشد. 
پس‌ از آن، دکتر مهدی نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه نیز مبحث نقش‌آفرینی حوزه فرهنگی و اجتماعی بین‌الملل در دوران شیوع کووید-19 را تشریح کرد و گفت: به نظر می‌رسد مقوله مستندسازی فعالیت‌ها در برخورد با بحران‌هایی چون کرونا که تمام ابعاد زندگی جوامع را درگیر خود کرده بسیار اهمیت دارد.
وی تصریح کرد: بخش مهمی از فعالیت‌های انجام شده در مواجهه با این ویروس نوآورانه، خلاقانه و البته جهادی و داوطلبانه بوده که هوشمندانه‌ترین اقدام در این شرایط مستند کردن آن‌ها است چرا که ممکن است این تجارب در آینده و با ایجاد شرایط بحرانی دیگری مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر نوروزی یادآور شد این فعالیت‌ها می‌تواند انواع ایده‌های نوآورانه در حوزه آگاهی بخشی چون تولید کتابچه‌ها، پمفلتها و دستورالعمل‌ها و اقدامات دانشجویی با رویکرد تقویت روحیه نشاط و شادمانی را در برگیرد.
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *