محتوای خبری معاونت بین الملل

نشست صمیمی دکتر نیکنام، عضو هیأت‌علمی دانشگاه و مفسر قرآن کریم با دانشجویان بین‌المللی حافظ قرآن در کیش

دکتر محمدحسین نیکنام، عضو هیأت‌علمی دانشگاه و چهره شناخته‌شده قرآنی با دانشجویان بین‌المللی حافظ قرآن شعبه کیش پردیس بین‌الملل دانشگاه از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در جریان این دیدار که چهارشنبه 3 مهر 98 برگزار شد، دکتر نیکنام ضمن ابراز خرسندی از فرصت ایجادشده برای ارتباط با دانشجویان بین‌المللی حافظ قرآن کریم، از آنان خواست در ممارست برای تسلط بیشتر به محفوظات خود کوشش کنند چرا که حفظ قرآن در مرحله اول قرار دارد و مهم‌تر از آن تلاش برای عدم فراموشی است.
وی به دانشجویان پیشنهاد کرد که به صورت هفتگی دور هم جمع شوند و ضمن تلاوت آیاتی از قرآن کریم به دوستان خود نیز برای تثبیت محفوظاتشان کمک کنند.
این عضو هیأت‌علمی دانشگاه همچنین حفظ قرآن را چراغ هدایتی خواند که نه تنها مانعی برای پیشبرد مسائل آموزشی نیست بلکه برای هر دانشجویی لازم است در کنار پیشرفت‌های علمی به امور معنوی و خودسازی دینی نیز بپردازد و قرآن می‌تواند بهترین هدایتگر در این راه باشد .
در ادامه، دانشجویان خواستار حضور هرچه بیشتر دکتر نیکنام و سایر استادان قرآن‌پژوه شدند و بر لزوم تلمذ از محضر اساتیدی که به ارتقای سطح قرآن آموزی دانشجویان کمک می‌کنند، تأکید کردند.
این دانشجویان همچنین درخواست تشکیل کلاس‌هایی برای ارتقای مهارت‌های قرآنی خود از جمله تجوید، صوت و لحن را مطرح کردند.
در پایان، زهرا حسین زاده، مسئول واحد دانشجویی و فرهنگی شعبه کیش پردیس بین‌الملل ضمن تشکر از دکتر نیکنام به جهت ارزش‌گذاری به دانشجویان قرآنی، گفت: این نخستین بار است که یک عضو هیأت‌علمی به ‌صورت اختصاصی با دانشجویان قرآنی شعبه کیش پردیس بین‌الملل به گفتگو می‌نشیند و این اتفاق را باید در سال تحصیلی جدید به فال نیک گرفت.
وی همچنین نسبت به درخواست دانشجویان برای حضور اساتید قرآنی در دانشگاه قول مساعد داد و تصریح کرد: واحد فرهنگی و دانشجویی تمام تلاش خود را برای برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی به کار خواهد گرفت.
توضیح اینکه هم‌اکنون چهار دانشجوی بین‌المللی حافظ قرآن کریم در شعبه جزیره کیش تحصیل می‌کنند که سه نفر از آن‌ها حافظ کل و یک نفر حافظ دوازده جزء است.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی