محتوای خبری معاونت بین الملل

هشتاد و هفتمین نشست شورای بورس با ارائه گزارش پنج ساله سفرهای اعزام به خارج از کشور دانشگاه برگزار شد

هشتاد و هفتمین نشست شورای بورس با ارائه گزارش تفصیلی سفرهای اعزام به خارج از کشور دانشگاه طی پنج سال گذشته برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، در این نشست که چهارشنبه 26 تیر 98 برپا شد، دکتر کریمی، رئیس دانشگاه، دکتر کردی، دکتر سهراب پور، دکتر صحرائیان و دکتر حلبچی، معاونان بین‌الملل، آموزشی، تحقیقات و فناوری و دانشجویی دانشگاه، روسای دانشکده‌های بهداشت، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، توانبخشی، پیراپزشکی، توانبخشی، علوم تغذیه و رژیم‌شناسی و فناوری‌های نوین پزشکی، دکتر حاجی فرج تبریزی، سرپرست مدیریت توانمندسازی بین‌المللی نیروی انسانی معاونت بین‌الملل و انصاری پور، کارشناس مسئول روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل حضور داشتند.
در آغاز، دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه گزارش مصوبات شورای بورس دانشگاه در سال 97 را ارائه کرد و گفت: طی سال گذشته 20 درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور، 10 مورد مأموریت آموزشی خارج از کشور، 21 درخواست مأموریت آموزشی داخل کشور و دو مورد سفر برنامه‌ریزی‌شده به تصویب شورای بورس رسیده است.
وی تصریح کرد: در سال 97 دستورالعمل‌های اعزام به خارج از کشور دانشگاه مورد بازبینی قرار گرفت و به دلیل نوسانات ارزی، پرداخت ریالی جایگزین دلاری شد.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین به ارائه گزارش آماری شرکت اعضای هیأت‌علمی دانشگاه در سفرهای اعزام به خارج از کشور طی پنج سال گذشته پرداخت و بیان داشت: از سال 94 تا پایان سال 97 به ترتیب 134، 118، 117 و 147 نفر از اساتید دانشگاه در کنگره‌های خارج از کشور شرکت کرده‌اند.
دکتر کردی افزود: این در حالی است که مجموعاً 61 عضو هیأت‌علمی طی سال‌های 93 تا 97 به دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه دستورالعمل دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور دانشجویان و دستیاران دانشگاه در سال 95 مصوب شد، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 36 نفر امکان شرکت در این دوره را به دست آورده‌اند.
معاون بین‌الملل دانشگاه اضافه کرد: با تصویب دستورالعمل سفرهای برنامه‌ریزی‌شده در سال 94، به طور میانگین سالانه شش مورد سفر فردی و گروهی انجام شده است.
دکتر کردی مجموع اعزام به مأموریت آموزشی خارج از کشور در پنج سال اخیر را 59 مورد اعلام کرد و بیان داشت: مأموریت آموزشی بیش از 10 روز بنابر درخواست متقاضیان، با مصوبه شورای بورس دانشگاه و بدون پرداخت هزینه صورت می‌گیرد.
در ادامه نشست هشتاد و هفتم، 12 درخواست مأموریت آموزشی خارج از کشور، 8 درخواست دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور و تمدید آن و یک درخواست مأموریت آموزشی داخل کشور مطرح شد که با همگی آنها موافقت به عمل آمد.
همچنین دو درخواست سفر برنامه‌ریزی‌شده دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی و یک مورد درخواست بورس تحصیلی داخل کشور براساس اعلام نیاز پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم نیز ارائه شد که مورد موافقت اعضای شورای بورس دانشگاه قرار گرفت.
توضیح اینکه براساس بخشنامه وزارت بهداشت از این پس تمامی تقاضاهای اعزام به خارج از کشور دانشگاه باید با مجوز این وزارتخانه انجام شود.

خبرنگار: مهناز وحیدی
عکاس: مهدی کیهان

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی