محتوای خبری معاونت بین الملل

وبینار علمی تخصصی شبیه‌سازی در دوران کرونا با همکاری گروه Appraise to Raise معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی وبینار علمی تخصصی شبیه‌سازی در دوران کرونا،(Simulation in the Covid 19 Era) را با همکاری گروه Appraise to Raise معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این برنامه دوشنبه 29 دی 99 به مدیریت دکتر مریم کرباسی مطلق، دانش‌آموخته آموزش پزشکی و با حضور بیش از 90 شرکت‌کننده برگزار شد.
دکتر امیرعلی سهراب پور و دکتر ماندانا شیرازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر Elizabeth Krajic Kachur از مرکز توسعه پزشکی دانشگاه نیویورک و دکتر Melih Elcin، عضو هیأت‌علمی دانشگاه حاجت تپه و رئیس انجمن آموزش پزشکی ترکیه در این وبینار بین‌المللی سخنرانی کرده و  تجارب شبیه‌سازی دانشگاه‌های مذکور در دوران کرونا را با دیگر شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشتند.
دکتر ماندانا شیرازی، دبیر علمی وبینار شبیه‌سازی در دوران کرونا هدف اصلی این برنامه را مقایسه مدل‌های شبیه‌سازی سه کشور ایران، ترکیه و آمریکا عنوان کرد و افزود: به طور مشخص شبیه‌سازی مجازی به کار رفته در این سه دانشگاه طی دوران کرونا در حوزه آموزش پزشکی اعم از آموزش، ارزیابی و آزمون و معالجه و درمان، محور مباحث بوده است.
وی با اشاره به اینکه در هر سه کشور بر اساس میزان بودجه و منابع، اقداماتی انجام شده است، اظهار داشت: در کشور آمریکا از مدل شبیه‌سازی مجازی خصوصاً در حوزه آزمون آسکی (OSCE) و آزمون بالینی ساختاریافته عینی استفاده می‌کنند.
دبیر علمی این وبینار تصریح کرد: در دانشگاه حاجت تپه ترکیه نیز در حوزه آموزش، بسته‌هایی طراحی شده و در بخش ارزیابی، شبیه‌سازی با کمک تکنیک‌های ارتباطی به کار گرفته می‌شود.
دکتر شیرازی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی تهران هم قبل از همه‌گیری کرونا اقداماتی در خصوص شبیه‌سازی در آموزش پزشکی انجام گرفته و مؤسسات و مراکز دانش‌بنیان مختلفی در این مسیر فعالیت می‌کنند، گفت: در کنار مسائل مالی می‌توان گفت که فقدان یک برنامه منسجم و جامع که راهگشای این فعالیت‌های پراکنده باشد کاملاً به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد: در این مجموعه بیشتر در حوزه تدریس از شبیه‌سازی استفاده شده و همچنین دستورالعمل‌هایی نیز برای بحث بیمار استاندارد وجود دارد.
دبیر علمی وبینار شبیه‌سازی در دوران کرونا اضافه کرد: به منظور ارزیابی در سطوح بالا تا حدودی توانسته‌ایم از شبیه‌سازی استفاده کنیم اما برای عمومی‌سازی استفاده از شبیه‌سازی در تمام سطوح و مقاطع هنوز راه زیادی پیش رو داریم.
دکتر شیرازی برنامه Appraise to Raise  را یکی از اقدامات ابتکاری مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانست که پس از همه‌گیری کرونا، با رویکرد توسعه فعالیت‌های آکادمیک مجازی و کسب تجربیات جدید در حیطه بین‌المللی سازی طراحی شده و گامی اساسی برای توسعه شبکه تخصصی اساتید و دانشجویان خواهد بود.
علاقه‌مندان برای مشاهده فایل صوتی و تصویری وبینار می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *