محتوای خبری معاونت بین الملل

پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار در مجارستان به کار خود پایان داد

اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار با معرفی برگزیدگان در بوداپست مجارستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این برنامه جمعه 17  آبان 98 به میزبانی دانشگاه سملوایز و کالج اوسینا در تالار ویگادو وابسته به آکادمی هنر مجارستان برگزارشد.
در آغاز، دکتر نیما رضایی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه و رئیس جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار به ارائه گزارشی از دوره‌های قبلی این جشنواره پرداخت و گفت: در نخستین سال برگزاری دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان بود که برگزیدگان از سایر کشورها نیز دعوت شده بودند. 
وی افزود: کشورهای مجارستان، اوکراین و ایتالیا به ترتیب میزبان دومین، سومین و چهارمین سال برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار بودند که طی این برنامه‌ها نیز تقدیر شایسته‌ای از منتخبان صورت گرفت.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های قبل، بیش از یک هزار اثر نقاشی از ۳۰ کشور دنیا دریافت شد که نشان‌دهنده استقبال بین‌المللی از چنین برنامه‌ای و اهمیت توجه به مقوله سلامت روان است.
دکتر رضایی با اشاره به اینکه با هدف جمعی سازی حس مشارکت در جشنواره، ۱۱ نقاشی کاندید دریافت جایزه در هر گروه سنی نیز به صورت مجازی نمایش داده شده‌اند، اظهار داشت: این آثار در بیش از چهل مرکز در کشورهای همکار جشنواره به نمایش درآمدند. 
در ادامه، کودکان و نوجوانان برگزیده از کشورهای مختلف شامل هندوستان، مجارستان، ایران، اسلوونی، رومانی، آفریقای جنوبی، ترکیه، لیتوانی، ایتالیا، ونزوئلا، مکزیک، فلسطین، بحرین، اندونزی و بلاروس معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند و ایران به عنوان میزبان سال آتی این جشنواره معرفی شد.
توضیح اینکه افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار با معرفی و تقدیر از یکصد کودک و نوجوان ایرانی پنجشنبه 18 مهر 98 در مجتمع جم سنتر تهران برگزار شد.
تنظیم خبر: مهناز وحیدی
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی