محتوای خبری معاونت بین الملل

در دیدار رئیس دانشگاه و سفیر مجارستان

پیام قدردانی نخست‌وزیر مجارستان از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام سملوایز به دکتر جعفریان ابلاغ شد

یانوش کواچ، سفیر مجارستان در ایران با ابلاغ پیام تشکر و قدردانی نخست‌وزیر این کشور از برگزاری برنامه بزرگداشت مقام سملوایز، با دکتر علی جعفریان، رئیس دانشگاه دیدار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و دکتر رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی نیز در این نشست که سه شنبه 24 فروردین برپا شد، حضور داشتند.
در آغاز این نشست، یانوش کواچ گفت: نخست‌وزیر مجارستان مراتب قدردانی خود را نسبت به مهمان‌نوازی صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی تهران از هیأت این کشور طی برگزاری برنامه بزرگداشت مقام سملوایز اعلام کرده است.
وی افزود: ویکتور اوربان همچنین نسبت به نصب مجسمه‌های دو شخصیت برجسته ایران و مجارستان در دانشگاه علوم پزشکی تهران که خدمات‌رسانی توأم با تعهد را یادآوری می‌کند، ابراز خرسندی کرده است.
سفیر مجارستان در ایران هدف اصلی دولت مجارستان از همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران را ساماندهی مجدد و تقویت همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی دانست.
دکتر جعفریان نیز با تقدیر از این اقدام نسبت به تعامل دانشگاه در زمینه‌های مختلفی چون تبادل دانشجو، انجام تحقیقات و دوره‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های کشور مجارستان اعلام آمادگی کرد.
وی همچنین از ظرفیت‌های قابل‌توجه دانشگاه در برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی خبر داد و پیشنهاد جذب دانشجو از مجارستان برای این دوره‌ها را بیان کرد.
در ادامه، مذاکراتی در خصوص تسریع ایجاد شعبه بین‌الملل دانشگاه در بوداپست مطرح شد که سفیر مجارستان در ایران قول مساعد همکاری در این زمینه را داد.
بخش پایانی این نشست به امضاء تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه و مجارستان به استناد برگزاری برنامه بزرگداشت مقام سملوایز و با رویکرد توسعه تعاملات علمی و آموزشی اختصاص یافت./ق
خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی