محتوای خبری معاونت بین الملل

چهارمین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

چهارمین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با طرح موضوع راه‌اندازی موکب در اربعین سال آینده با همکاری دانشگاه‌های عراق و بحث و بررسی پیرامون تهیه محتوای حوزه بین‌الملل به منظور ارائه دستاوردهای دانشگاه در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل در نشست روز دوشنبه 24 دی 97، دکتر نوروزی، مدیر امور هنری و فوق‌برنامه دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر باقرزاده، مدیر امور فرهنگی دانشگاه، دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر حسن‌زاده، عضو هیأت‌علمی دانشگاه، دکتر زارع، نماینده معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، رابط بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حضور داشتند.
دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل در آغاز به بیان توضیحاتی درباره جدیدترین فعالیت‌های این معاونت پرداخت و گفت: مدتی پیش به منظور توسعه فعالیت‌های ورزشی در شعبه جزیره کیش، سالن ایروبیک در خوابگاه سارا افتتاح شد.
وی افزود: همچنین در همین راستا سالن ورزشی خوابگاه نرگس راه‌اندازی و امکانات ورزشی خوابگاه حجت دوست نیز ارتقاء یافت.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل به پیگیری‌های انجام شده پیرامون مصوبات جلسات قبل نیز اشاره کرد و گفت: با هدف مشارکت بیشتر دانشجویان بین‌الملل در جشنواره‌های دانشگاه چون ابن‌سینا، سیمرغ و قرآن و عترت، پوستر انگلیسی این جشنواره‌ها در خوابگاه‌ها نصب شده است.
دکتر متوسلی ادامه داد: با تکیه بر اینکه جشنواره دانشجویی ابن‌سینا در سال جاری برگزیده بخش بین‌الملل را نیز معرفی خواهد کرد از دانشجویان خارجی خواسته شده دستاوردهای خود را طبق پروتکل جشنواره اعلام کنند ضمن اینکه گردآوری داده‌ها از معاونت‌های مربوطه دانشگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص برگزاری جلسات مشاوره روان‌شناسی فردی برای دانشجویان بین‌الملل نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مقوله زبان در این نوع از ارتباطات، درصدد همکاری با مشاورانی هستیم که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل همچنین بر اهمیت اجرای طرح پایش سلامت روان برای دانشجویان خارجی دانشگاه چون دانشجویان ایرانی تأکید کرد.
سپس اعضای کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص این مباحث پرداختند و مقرر شد با معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه درباره اجرای طرح پایش سلامت روان برای دانشجویان بین‌المللی مکاتبه شود ضمن اینکه تعاملات با بیمارستان روزبه به منظور استفاده از تیم مشاوران آن‌ها برای جلسات مشاوره روان‌شناسی فردی دانشجویان خارجی در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه، موضوع راه‌اندازی موکب در اربعین سال آینده با همکاری دانشگاه‌های کشور عراق توسط دکتر باقرزاده، مدیر امور فرهنگی دانشگاه مطرح شد.
وی تجربیات دانشگاه در راه‌اندازی موکب اربعین به عنوان یک رویداد فرهنگی طی سال‌های اخیر را بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به حضور پر شور دانشجویان خارجی در کنار دانشجویان ایرانی در این رویداد و توسعه تعاملات با مراکز علمی عراق در سال‌های گذشته، شورای فرهنگی دانشگاه به بررسی راهکارهای مختلف پرداخته و بر راه‌اندازی کمپین مشترک با دانشگاه‌های این کشور تأکید دارد.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه انجام هماهنگی با دانشگاه‌های عراق را برای برنامه‌ریزی هر چه مناسب‌تر در این زمینه از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه و معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل ضروری دانست.
دکتر باقرزاده همچنین پیشنهاد برپایی کمپین‌های بین‌المللی و هفته‌های فرهنگی ایران در دانشگاه‌های کشورهای مختلف را مطرح کرد و گفت: آداب‌ورسوم، آثار و مفاخر فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری ایران در کنار دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه در این گردهمایی‌ها امکان معرفی خواهند داشت.
دکتر نوروزی، مدیر امور هنری و فوق‌برنامه دانشگاه نیز به مبحث دستاوردهای دانشگاه در 40 سال پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با تکیه بر توسعه دانشگاه در حوزه بین‌الملل، لزوم ارائه و تولید محتوا در این بخش نیز در کنار سایر حوزه‌ها ضروری به نظر می‌رسد و نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.
وی ادامه داد: با رویکرد نمایش این دستاوردها، معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه در صدد برگزاری نمایشگاهی در دهه فجر است که غرفه‌ای نیز به حوزه بین‌الملل اختصاص خواهد یافت.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل در جمع‌بندی این نشست بر لزوم آماده‌سازی تقویم فرهنگی بین‌الملل دانشگاه در سال 98 با هدف اجرای راهبرد اول برنامه راهبردی کمیته اجرایی تأکید کرد و از اعضای حاضر خواست پیشنهادات و برنامه‌های حوزه مدیریتی خود در حوزه بین‌الملل را برای بارش افکار، بررسی و تجمیع اعلام کنند.
دکتر متوسلی توضیحاتی در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل کنسرسیوم شش دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران، تهران، شریف، امیرکبیر و گلستان نیز ارائه کرد.
وی همچنین از برگزاری مجمع اولیه کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌المللی در هفتم بهمن سال جاری خبر داد.
توضیح اینکه دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه 25 دی ‌ماه احکام دبیر و اعضای شورای فرهنگی بین‌الملل را ابلاغ کرد.

خبرنگار: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی