محتوای خبری معاونت پژوهشی

اهدای مدال UHC به دکتر آذرخش مکری به عنوان پژوهشگر و فعال حوزه سلامت در موضوع اعتیاد در اجلاس کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی

اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی یکی از مهم‌ترین رویدادهای منطقه‌ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست‌های سلامت منطقه است که تهران میزبانی آن را برعهده داشت. دکتر آذرخش مکری به عنوان پژوهشگر و فعال حوزه سلامت در موضوع اعتیاد مدال UHC را از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.

در برنامه حضور وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در ایران، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدال UHC (Universal of health coverage)  را به 5 فعال کشورمان در حوزه سلامت اهدا کرد.
دکتر آذرخش مکری، معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان پژوهشگر و فعال حوزه سلامت در موضوع اعتیاد یکی از دریافت کنندگان این مدال بود.
این مدال توسط سازمان جهانی بهداشت با حضور وزرای بهداشت، ورزش و جوانان و دکتر المنظری مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت و وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی اهدا شد.
اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، همه ساله در ماه اکتبر در یکی از کشورهای منطقه عضو منطقه مدیترانه شرقی یا دفتر مرکزی منطقه‌ای در قاهره تشکیل می‌شود، امسال این اجلاس از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه سال جاری مطابق با ۱۴ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی در تهران برگزار شد و می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گردهمایی بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی نام برد.
جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین بار میزبان این اجلاس مهم منطقه‌ای بود و نشست 66 با حضور وزرای ۲۲  کشور برگزار شد و شامل سه بخش پیش اجلاس، بخش تخصصی اجلاس و نشست‌های جانبی بود.
دکتر المنظری مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در این اجلاس ۶۶ گفت: تحقیقاتی که در چندین سال گذشته انجام شده، نشان می‌دهد، اقدامات در زمینه سلامت در ایران با کیفیت خوبی پیش می‌رود، البته هر کاری هزینه‌ای دارد و ترجیح ما این است که از تجربه ایران استفاده کنیم، زیرا ایران می‌تواند در حوزه سلامت اقدامات بهتری نیز انجام دهد.

منصوره  اعظمی
تهیه کننده:

منصوره اعظمی