محتوای خبری معاونت پژوهشی

بازدید رئیس دانشگاه و معاون پژوهشی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در ششمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس و دکتر محمدعلی صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در ششمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر عباسعلی کریمی، رئیس و دکتر محمدعلی صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه به همراه دکتر غلامرضا حسن‌پور و دکتر شکوفه نیک فر به ترتیب مدیر امور عمومی و مدیر امور پژوهش معاونت تحقیقات و فناوری، چهارشنبه 5 دی 97 از دستاوردهای دانشگاه در ششمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران دیدن کردند.
دکتر صحرائیان در حاشیه این بازدید تصریح کرد: یکی از راه‌های نشان دادن توانایی و استعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و رساندن اخبار دستاوردهای آن‌ها به دیگران، برگزاری نمایشگاه است. بدون تردید بسیاری از اتفاقات خوب برای شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته و یا غیر وابسته به دانشگاه‌ها در این نمایشگاه شکل می‌گیرد که دیگران از آن خبر ندارند. برگزاری چنین نمایشگاهی کمک می‌کند که افراد با توانایی یکدیگر و درمجموع با توانایی کل کشور آشنا شوند. برای مجموعه پژوهشگران و فناوران، این بسیار کمک‌کننده است که هم از نمایشگاه بازدید کنند و در جهت شکوفا کردن و به‌روز کردن بسیاری از دستگاه‌ها ایده بگیرند و هم دستگاه‌های ساخت ایران را خریداری و استفاده کنند که صرفه‌جویی ارزی را نیز در پی دارد.
دکتر صحرائیان گفت: من از دوره گذشته از این نمایشگاه بازدید می‌کنم و معتقدم که نقش بسزایی در ارتقای فناوری کشور دارد. از همه مهم‌تر اینکه برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان کارهایی انجام می‌دهند که حتی مسئولان خود دانشگاه هم ممکن است از آن اطلاع نداشته باشند و اطلاع‌رسانی توانایی‌های این افراد جوان و شرکت‌ها موجب جلب حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه فناوری کشور می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه دانشگاه به خاطرنشان دادن توانایی‌های خود توانسته است یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه را به دانشگاه علوم پزشکی تهران تخصیص دهد. 10 شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه حضور دارند و پنج دستاورد دانشگاه برای اولین بار توسط معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این نمایشگاه رونمایی شد که باعث امیدواری و خرسندی از موفقیت روزبه‌روز صنعتگران و فناوران عرصه دانشگاه است.
خبرنگار: سیده فاطمه جوادی

ناصر  فرجی
تهیه کننده:

ناصر فرجی