محتوای خبری معاونت پژوهشی

برگزیدگان جایزه سال آکادمی دیابت ایران معرفی شدند

در حاشیه برگزاری جلسه شورای راهبردی شبکه تحقیقاتی دیابت کشور از برگزیدگان سال دیابت کشور در چهار حوزه آموزش، پژوهش ابداع کننده و دانشمند برتر تقدیر شد.

در مراسم روز چهارشنبه  8 آذر 96 که با حضور دکتر باقر لاریجانی رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دکتر علیرضا رئبسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و اعضای شورای راهبردی شبکه تحقیقات دیابت و استئوپروز کشور برگزار شد، از چهار استاد حوزه دیابت به پاس خدمات ایشان در زمینه آموزش، تحقیق، نوآوری و دانش مرتبط با بیماری دیابت با اعطای لوح تقدیر شد. 
در مراسم اعطای جوایز دیابت دکتر باقر لاریجانی رئیس پژوهشگاه ضمن معرفی برگزیدگان تصریح کرد: این جایزه هر ساله با هدف بهبود درمان و پیشگیری از عوارض دیابت در ایران، افزایش تحقیقات و مطالعات بالینی در ایران، افزایش تبادلات بین المللی در زمینه دانش دیابت و تاثیر گذاری بر مدیریت دیابت به بهترین دانشمند، محقق، مربی و ابداع کننده در حوزه دیابت از سوی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا می شود. 
دکتر لاریجانی گفت: در حوزه تحقیقات دیابت، پژوهشگاه مفتخر است به پاس زحمات دکتر فرشاد فرزادفر رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای غیر واگیر پژوهشگاه در تدوین سند ملی بیماری های غیرواگیرو عوامل خطر مرتبط با آن بعنوان پژوهشگر برتر سال تقدیر نماید. 
در حوزه آموزش نیز، دکتر لاریجانی دکتر مسعود امینی پیشکسوت حوزه دیابت و موسس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان را که سالیان متوالی عمر خود را وقف آموزش در حوزه دیابت کرده است شایسته کسب عنوان مربی برتر سال دیابت خواند. 
در این مراسم همچنین از دکتر محمد ملتی، استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به عنوان دانشمند برتر حوزه دیابت سال تقدیر شد.
همچنین، بنیاد بیماری های خاص نیز که همواره پشتیبان پژوهشگاه در حوزه ارائه خدمات سلامت در قالب کلینیک های تخصصی دیابت و بیماری های متابولیک پژوهشگاه و آموزش عمومی بوده است به عنوان ابداع کننده برتر حوزه دیابت معرفی شد.

فیروزه  حاجی پور
تهیه کننده:

فیروزه حاجی پور