محتوای خبری معاونت پژوهشی

  • تاریخ انتشار : 1395/05/18 - 14:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1803
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شرکت دانشجوی بین الملل مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در مدرسه تابستانی "رویارویی عفونت و ایمنی" کشور هلند

فاطیما توز زوهورا دانشجوی بین الملل مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با دریافت جایزه هزینه سفر دانشجویان غیراروپایی از دانشگاه اوترخت کشور هلند، موفق به شرکت در مدرسه تابستانی این دانشگاه شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی فاطیما توز زوهورا دانشجوی بین الملل مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی  که موفق به دریافت جایزه شرکت در مدرسه تابستانی دانشکده پزشکی دانشگاه اوترخت کشور هلند پزشکی از 14 تا 25 تیر (برابر با 4 تا 15 جولای) شده بود، در این مدرسه شرکت کرد.
فاطیما توز زوهورا گفت: این مدرسه تابستانی را دانشگاه اوترخت کشور هلند (Utrecht University) در زمینه ایمونولوژی پایه و ایمونولوژی بالینی و رویارویی با عفونت ها برگزار کرد و در آن استادان مختلف با تجربیات کاری متفاوت در زمینه ایمونولوژی به آموزش پرداختند.
دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی ایمونولوژی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی گفت: از موضوعات مطرح شده در این مدرسه تابستانی می توان به عفونتها و عوامل عفونی، سیستم های ایمنی مختلف در مقابل پاتوژنها و اتوآنتی ژن ها، نقص ایمنی، ایمونولوژی تومور، واکسن ها و جنبه های مختلف سلامت اشاره کرد.
وی همچنین اضافه کرد: برگزارکنندگان این مدرسه تابستانی دیدار از آزمایشگاه میکروبیولوژی پزشکی و کلینک دامپزشکی و آشنایی با تکنیک های مختلفی مثل فلوسایتومتری و میکروسکوب الکترونی را برای شرکت کنندگان فراهم کردند.
دانشجوی بین الملل (از کشور بنگلادش) مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی یکی از جذابیت های این مدرسه تابستانی را دیدار از موزه مایکروپیا ( Micropia-Museum)، موزه ای در خصوص میکروبها، در شهر آمستردام هلند دانست و گفت: شرکت در این مدرسه تابستانی علاوه بر جنبه های علمی آن، فرصت خوبی برای آشنایی با دانشجویان کشورهای مختلف و شهر اوترخت کشور هلند بود و شرکت در این مدرسه تابستانی و سفر به شهر اوترخت هلند تجربه ای بزرگ در دوران تحصیلم بوده است./ق

 خبر: واحدی

  • گروه خبری : مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی
  • کد خبر : 61910
الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي