محتوای خبری معاونت پژوهشی

قرار گرفتن نسخه فارسی علائم هشداردهنده بیماری های نقص ایمنی اولیه در سایت بنیاد جفری مادل

برای ارتقای آموزش و آگاهی جامعه پزشکی و مردم، ترجمه فارسی "علائم هشداردهنده بیماریهای نقص ایمنی اولیه بنیاد جفری مادل" در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی انجام شد.

 به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، بیماریهای نقص ایمنی اولیه اختلالات ارثی هستند که به دلیل ضعف در عملکرد دستگاه ایمنی بدن انسان ایجاد می شوند که در صورت تشخیص و درمان سریع این بیماریها می توان از خطر عفونت های شدید و مرگ زودهنگام پیشگیری کرد، از این رو براساس مطالعات انجام شده علائم هشداردهنده این بیماریها در کودکان و بزرگسالان شناخته شده است که با آگاهی از آن ها می توان به تشخیص زودرس آنها رسید.
این علائم توسط بنیاد جفری مدل (Jeffrey Model Foundation) که بنیادی جهانی و خیریه برای کمک به این بیماران است، تدوین و نسخه فارسی این علائم، با اجازه و موافقت آن بنیاد توسط دکتر مریم ایازی از پژوهشگران مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با  نظارت استادان این مرکز ترجمه شد و در حال حاضر نسخه فارسی "10 علامت هشدار دهنده بیماری های نقص ایمنی در کودکان و بزرگسالان" در سایت بنیاد جفری مادل، در قسمت بخش آموزشی فارسی در اختیار همکاران و علاقه مندان فارسی زبان در سراسرجهان قرار داده شده است.
دکتر مریم ایازی گفت: پیشتر نیز در این مرکز پوسترهای آموزشی دیگری را که حاوی اطلاعات اساسی پیرامون نقص ایمنی اولیه بوده به فارسی برگردانده و در سال جاری همزمان با هفته جهانی نقص ایمنی چاپ کردیم که در قسمت فارسی سایت بین المللی هفته جهانی نقص ایمنی نیز قرارداده شده اند.
تهیه نسخه فارسی پوسترهای آموزشی بنیاد جفری مادل در ادامه اقدامات مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی برای آموزش، اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی نسبت به بیماری های نقص ایمنی اولیه با همکاری نهادهای بین المللی است.
یادآوری می شود این پوسترها به همت مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی و کرسی یونسکو در آموزش سلامت به زودی چاپ و توزیع خواهند شد./ق

 خبر:واحدی

الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي