محتوای خبری معاونت پژوهشی

مصاحبه با مهدی طالبی، دارنده مدال طلا در حیطه مدیریت نظام سلامت چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

مهدی طالبی گفت: برای بنده مسیر مهم‌تر از مقصد بود و سعی می‌کردم از مسیر المپیاد لذت ببرم و مهم‌تر از کسب مدال این بود که قدرت تفکر سیستمی و تحلیل سیستماتیک مسائل و مشکلات از تمام جوانب را به دست آوردم.

مهدی طالبی، دارنده مدال طلا در حیطه مدیریت نظام سلامت چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور مهدی طالبی,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز رشد استعدادهای درخشان، گفت و گو با مهدی طالبی، دارنده مدال طلا  در حیطه مدیریت نظام سلامت چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

گفتگو با  مهدی طالبی، دارنده مدال طلا در حیطه مدیریت نظام سلامت چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان:

  ضمن تبریک برای کسب مدال طلا، لطفا خودتان را معرفی کنید؟
مهدی طالبی هستم ورودی ۹۷ پزشکی و موفق به کسب مدال طلا در حیطه مدیریت نظام سلامت شدم.

لطفا به دانشجویان علاقمند به حیطه   کارآفرینی توضیحاتی در خصوص این حیطه بدهید؟
این حیطه چالش‌ ها و بحران‌ های نظام سلامت را بررسی کرده و راهکارهای مدیریتی برای این چالش‌ ها ارائه می‌ دهد.

چه شد که وارد مسیر المپیاد شدید؟
بنده سال‌ های پیش اطلاعات چندانی درباره المپیاد‌ های علوم پزشکی نداشتم. در دوران کوید به تحقیق و جست‌ و‌ جو درباره حیطه‌ های المپیاد پرداختم و با مدال‌ آوران سابق المپیاد هم مشورت کردم و در نهایت تصمیم گرفتم خودم را در موضوعاتی فراتر از دروس دانشگاه به چالش بکشم و در این المپیاد شرکت کنم.
بخشی مرتبط با علاقه شخصی بنده به حیطه مدیریت و سیاست‌ گذاری نظام سلامت بوده و بخشی هم مرتبط با موضوع جذاب امسال یعنی « تعارض منافع در نظام سلامت و مدیریت آن» بود. بی‌ شک یکی از چالش‌ های اساسی در مسیر اجرای برنامه‌ های خرد و کلان نظام سلامت همین موضوع تعارض منافع است و من کنجکاو بودم در این زمینه بیشتر مطالعه کنم.

از تجربهٔ خود در آزمون انفرادی و گروهی بگویید، در کدام آزمون موفق‌تر بودید و چرا؟
هر دو آزمون تجربه جذابی بودند. آزمون فردی بیشتر متکی بر دانش، اطلاعات فردی، مطالعه منابع معرفی شده و قدرت تحلیل سناریوها بود. در آزمون گروهی به نظر بنده مهم‌ ترین فاکتور قدرت کار تیمی است چون در فرصتی کوتاه باید یک پروژه نسبتا پیچیده و حرفه‌ ای ارائه شود. به نظرم در هر دو حیطه موفق بودم و در کنار مدال طلای انفرادی، موفق به کسب مدال نقره گروهی هم شدیم.

فرآیند المپیاد را چگونه ارزیابی کردید؟ آیا توصیه‌ایبرای تغییر در مراحل المپیاد دارید؟
به نظرم فرایند برگزاری خوبی داشت. هم آزمون‌ های درون‌ دانشگاهی و هم آزمون‌ های مرحله اول و دوم سوالات خوبی داشتند. نکته‌ ای که امسال وجود داشت این بود که هم تنوع سوالات زیاد بود و هم سوالات پیچیده‌ تر و تحلیلی‌تر بودند. شاید تنها نکته منفی این بود توزیع سوالات بین منابع متناسب با حجم و درجه سختی منابع نبوده و از چند تا منبع سوالات خیلی کمی طرح شده بود.

همزمانی مراحل المپیاد خللی در دروس دانشگاهی تان ایجاد نکرد؟
خیر، بنده از همان زمان ثبت‌ نام برای مسیر المپیاد برنامه‌ ریزی کرده بودم و سعی می‌ کردم روتیشن‌ هایی را که با آزمون‌ های المپیاد تداخل زمانی داشتند از قبل پیشخوانی کنم. اساتید و دانشگاه هم همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

کلاس‌های آمادگی برای المپیاد مرکز رشد استعدادهای درخشان و منتورهای همراه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بنده هم از وبینارهای آمادگی و هم از توصیه‌ های منتورم در مسیر المپیاد استفاده زیادی کردم و به نظرم کیفیت قابل قبولی داشتند.

آیا شرکت در المپیاد را به دیگر دانشجویان توصیه می‌کنید؟
بله حتما، تجاربی که در این یکسال المپیاد کسب کردم بی‌ شک در ادامه مسیر زندگیم هم بسیار راهگشا و کمک‌ کننده خواهد بود. جدای نتیجه المپیاد، ارتباطاتی که در این مسیر شکل می‌ گیرد بسیار مهم است.

در پایان اگر صحبتی دارید لطفا بفرمایید.
صرفا به مطالعه منابع اکتفا نکرده و سعی کنند با مطالعه مقالات و تحلیل اخبار مرتبط قدرت تحلیل خود را بالا برند.
برای خود بنده مسیر مهم‌ تر از مقصد بود و سعی می‌ کردم از مسیر المپیاد لذت ببرم و کم‌ تر به نتیجه نهایی فکر کنم. مهم‌ تر از مدال المپیاد این بود که قدرت تفکر سیستمی و تحلیل سیستماتیک مسائل و مشکلات از تمام جوانب را به دست آوردم.

مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *