محتوای خبری معاونت پژوهشی

گسترش فعالیت های بین بخشی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با گروه طب اورژانس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در راستای گسترش فعالیت های بین بخشی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با مراکز دیگر دانشگاه با گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران جلسه بحث و تبادل نظر درباره بیماری آنژیوادم ارثی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، این جلسه روز دوشنبه 11 مهر 1401 با حضور دکتر فضل الهی معاون مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، دکتر محمد افضلی مقدم، مدیر گروه طب اورژانس و سایر اساتید مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی و گروه طب اورژانس در سالن کنفرانس گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر فضل الهی گفت: مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی تنها مرکز ثبت اطلاعات بیماران آنژیوادم ارثی (با مجوز وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) است و همچنین همکاریهای بین بخشی با مراکز داخلی و بین المللی مشابه نیز دارد.

 وی گفت: همچنین این مرکز علاوه بر راه اندازی تست های تشخیصی فوق تخصصی و نیز آزمون های تشخیص ژنتیک برای انواع بیماریهای آنژیوادم ارثی  اقدام به ارائه خدمات آموزشی به گروه های عمومی و تخصصی و نیز انتشار پمفلت و کتب آموزشی برای بیماران مبتلا به آنژیوادم ارثی کرده است. همچنین در ادامه معاون مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با بیان اهمیت شناخت صحیح و زودهنگام این بیماری و افتراق آن در شرایط حمله در موارد مراجعه به اورژانس از انواع دیگر آنژیوادم مانند آنژیوادم آلرژیک یا هیستامینرژیک مواردی را ذکر کرد و با بیان اینکه درمان این دو گروه متفاوت بوده و در انواع ارثی درمانهای اختصاصی دیگری لازم است بیان کرد که استروئیدهای تزریقی و اپی نفرین تاثیری ندارد و هدف از برگزاری این جلسه بحث و تبادل نظر علمی و هماهنگی بیشتر درمانهای سریع در بخشهای اورژانس است.

در این جلسه فوق تخصصان ایمونولوژی و آلرژی بالینی: دکتر لیلا مرادی با عنوان: تشخیص بیماری آنژیوادم ارثی و تشخیص های افتراقی، دکتر مریم محلوجی راد با عنوان :درمان حمله حاد آنژیوادم ارثی،  دکتر محمدرضا فضل الهی با عنوان: درمان نگهدارنده کوتاه و بلند مدت در آنژیوادم ارثی و دکتر آناهیتا رزاقیان با عنوان: پیگیری و مدیریت بیماری آنژیوادم ارثی در شرایط خاص، به سخنرانی پرداختند و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

در پایان درباره راه کارهای ارائه خدمات بهتر به بیماران آنژیوادم ارثی به ویژه در شرایط حمله و مراجعه به اورژانس  بحث و تبادل نظر شد.

الناز واحدي
تهیه کننده:

الناز واحدي

تصاویر

دکتر لیلا مرادی دکتر مریم محلوجی راد دکتر محمدرضا فضل الهی دکتر آناهیتا رزاقیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *