محتوای خبری معاونت دانشجویی

اولین اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه به یاد شهید علیرضا کاظمیان برگزار شد

قرارگاه جهادی رویش های انقلاب اسلامی وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای برنامه یکساله خود مبنی بر برگزاری اردوهای جهادی داخل استان و در مناطق حاشیه نشین تهران، اولین مرحله از این اردوهای جهادی را به یاد شهید علیرضا کاظمیان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، این اردو که پنجشنبه 23 دیماه 1400 در منطقه مرتضی گرد برگزار شد، شامل بخش های درمانی و فرهنگی بود که در بخش درمان، جهادگران در تیم های مختلف درمانی در رشته های مختلف شامل غربالگری قندخون و فشار خون، غربالگری سلامت دهان و دندان، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، غربالگری اطفال شامل غربالگری شپش موی سر و بیماری های موسکلواسکلتال و قد و وزن و همچنین ویزیت پزشک عمومی و متخصص و داروخانه به ارائه خدمت پرداختند. در بخش فرهنگی نیز جهادگران در بخش های مهدکودک و مشاوره خانواده به ارائه خدمت پرداختند.
در این اردو تعداد 75 خانوار معرفی شده از طرف مرکز بهداشت جنوب که در مجموع 273 نفر بودند، در مدرسه سیدالشهدا مرتضی گرد از ساعت 9 صبح تا 18 عصر تحت غربالگری درمانی و ویزیت رایگان پزشک قرار گرفتند.
توضیح اینکه، 98 نفر از این تعداد کودکان بودند که علاوه بر بحث غربالگری، پک های درمانی-فرهنگی شامل مسواک و خمیردندان و لوازم تحریر به آنان ارائه شد.
براین اساس، مرحله دوم از اردوهای جهادی، اواخر بهمن ماه با هدف پیگیری افراد غربال شده و همچنین غربالگری خانوارهای جدید انجام خواهد شد.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *