محتوای خبری معاونت دانشجویی

برگزاری آیین کاشت گیاه به مناسبت هفته سلامت در مجتمع خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی تهران

به مناسبت هفته سلامت، آیین کاشت گیاه و نهال با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران و تعدادی از مدیران، دانشجویان و کارمندان در مجتمع خوابگاه های کوی برگزار شد.

 دکتر نفیسه اسماعیلی,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این رویداد با حضور دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر نیره السادات روح اللهی مدیر امور خوابگاه ها، مهندس فرشاد میرزایی مدیر امور دانشجویی و جمعی از دانشجویان و کارکنان در محوطه فضای سبز مجتمع خوابگاه های کوی دانشگاه با شعار: «جسم و روحتان سبز و مانا» در یک شنبه 10 اردیبهشت ماه از ساعت 8 تا 13:30 انجام شد.
دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی گفت: به جهت حفظ سلامت جسم و روح دانشجویان که همچون سلامت جسمی اهمیت بالایی دارد و به نوعی سلامت معنوی دانشگاهیان است، در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ابتدای فصل بهار در راستای پاکسازی بهاری فضای سبز اقداماتی شروع شد.
وی افزود: مجموعه فضای سبز دانشگاه بیش از ده هزار متر مربع شامل انواع و اقسام پوشش های درخت، گل، گیاه و چمن است که اقداماتی همچون وجین، سله شکری، محلول پاشی، نشاء کاری، از بین بردن علف های هرز و کود دهی و مراقبت از چمن ها نیاز داشت و درخت هایی که در 43 سال گذشته در محیط های دانشگاه کاشته شده 1500 اصله است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت: در دوره مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران به ریاست دکتر حسین قناعتی و اینجانب در سمت خدمت به دانشجویان با همکاری شهرداری و سازمان بوستان ها برای ایجاد فضای شاداب و پرنشاط دانشجویی در حدود 5000 هزار اصله نهال و گیاه در فضاهای تحت سرپرستی معاونت کاشته شد که از این 5000 هزار اصله حدود دو هزار اصله آن در هفته سلامت با همت مدیریت امور سلامت دانشجویان در حال کاشت در محل سکونت دانشجویان (خوابگاه های دانشجویی دانشگاه) هستیم و انشالله در روزهای آینده و در هفته خوابگاهها در همین ترم، باقی درختان کاشته خواهد شد.
عضو هیات رییسه دانشگاه اظهار داشت: با کاشت و افزایش این تعداد درخت، گل و گیاه، اگر ان شاالله این مسیر به یاری خداوند متعال تکمیل و اتفاق بیفتد در واقع به 3 برابر حجم 43 سال گذشته در مجموعه دانشگاه می رسیم و اما مهمترین نکته نگهداری، پایش، حرص، چمن آرایی و در مجموع زیباسازی فضای سبز دانشگاه است که امیدواریم با همدلی و همکاری دانشجویان و دانشگاهیان بتوانیم این مهم را انجام دهیم.
دکتر ابراهیمی هدف از کاشت گیاه در مجموعه خوابگاه های دانشجویی را حفظ سلامت روح و روان دانشجویان و ایجاد فضای مفرح و شاداب دانست و در این راه از مشارکت و همیاری دانشجویان تقدیر کرد و گفت: به هر حال اهمیت حفظ محیط زیست با توجه به زیست بومی که منطقه در ایمن خوابگاهی و تاثیرات اکولوژی در هوای پاک دارد، موجب شد استقبال خوبی از سوی دانشجویان و همکاران علاقه مند صورت گیرد و در این راه همکاران و دانشجویان علاقه مند به حفظ محیط زیست همیاری بسیاری داشتند.
وی در بخش آخر افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران این ظرفیت را دارد که از حضور جامعه پزشکی برای همچنین برنامه هایی در تمامی فضاهای دانشگاهی و موضوعات مختلف استفاده کند و معاونت فرهنگی و دانشجویی این آمادگی را برای اجرای برنامه هایی از این دست دارد.
توضیح اینکه مدیریت امور سلامت دانشجویان به مناسبت هفته سلامت، فعالیت های خوبی را برای ایجاد فضای شاداب، مطلوب و مفرح برای دانشجویان در نظر گرفته است که کاشت نهال و گل در محل سکونت دانشجویی برنامه روز دوم هفته سلامت است.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *