محتوای خبری معاونت دانشجویی

برگزاری اولین جلسه نقد و تحلیل آثار بخش ادبی دانشجویان در جشنواره بین المللی سیمرغ

اولین جلسه کارگاه نقد و تحلیل آثار دانشجویان با حضور استاد عبدالجبار کاکایی، داور و دبیر بخش ادبی دهمین دوره جشنواره بین المللی سیمرغ به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، این کارگاه آموزشی چهارشنبه 12 آذرماه 99 همزمان با روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ساعت 14 با حضور بیش از 30 دانشجوی علاقمند برگزار و در ابتدا کاکایی در مورد روند داوری آثار در دوره های گذشته جشنواره بین المللی سیمرغ توضیح داد و تاکید کرد که آثار در مرحله اول فقط از لحاظ اصول پایه و اساس مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ایرادات وزنی هم باعث حذف در مرحله اول می‌شود؟ گفت: شعر یعنی هنر برجسته کردن کلمات و ایرادات وزنی در مرحله اولیه باعث حذف آثار در داوری جشنواره سیمرغ در سال های قبل نشده است.
در ادامه تعدادی از دانشجویان شرکت کننده در این جلسه از جمله امیررضا رمضانی، مهدی خالوحسین، زهرا گودرزی و ... در حضور استاد، اشعار خود را خواندند و سپس توسط وی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
جلسات بعدی این کارگاه روزهای شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۹ آذر برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند برای پیگیری اخبار جلسات، با سفیر بخش ادبی یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ از طریق آیدی @Mohammad_Cheraqi  در فضای مجازی در ارتباط باشند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *