محتوای خبری معاونت دانشجویی

برگزاری دومین نشست هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دومین نشست هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور مدیر امور فرهنگی و اجتماعی، سرپرست و معاون مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، کارشناسان و دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این نشست چهارشنبه 9 خرداد 1403 از ساعت 14 تا 16 در تالار قریب دانشگاه با حضور دکتر افضل شمسی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی، دکتر بهادر مکی آبادی مسئول مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان و دکتر فرساد نوری‌زاده معاون مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، کارشناسان و دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی برگزار شد.
در ابتدای برنامه، سید مهدی زارع زاده دبیر شورای دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه گزارشی از فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط این شورا در شش ماه اخیر را ارائه داد. وی گفت: با تشکیل منظم جلسات شورای دبیران انجمن های علمی و تعامل با شورای مرکزی انجمن ها برای پیگیری و حل مشکلات پیش روی آنها، اقدامات مثبتی در این زمینه طی این مدت انجام شده است. 
دکتر مصطفی عیدی کارشناس انجمن‌‌های علمی مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی با رونمایی از آیین‌نامه ارزیابی و رتبه‌بندی انجمن‌های علمی دانشجویی، به تشریح جزئیات آن پرداخت و افزود: با توجه به افزایش کمی انجمن های علمی در شش ماه گذشته، تصویب و به کارگیری این آیین‌نامه می تواند زمینه حرکت در مسیر اهداف تعریف شده پیرامون ارتقای کیفی فعالیت های دانشجویی در انجمن های علمی را بیش از پیش فراهم سازد. 
در ادامه هر یک از دبیران به بیان نقطه نظرات و همفکری پیرامون مسائل مرتبط به انجمن‌های علمی نظیر بودجه پژوهشی، کمبود فضای فیزیکی، نبود سامانه های برگزاری جلسات مجازی و چالشی بودن روند هماهنگی و نامه نگاری‌ها برای برگزاری برنامه‌های دانشجویی پرداختند.
دکتر شمسی و دکتر مکی آبادی نیز با ارائه توضیحاتی در ارتباط با چالش ها و دغدغه های مطرح شده، بر لزوم پیگیری مسائل مربوطه تاکید و راهکارهایی برای حل آن ها ارائه کردند.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر