محتوای خبری معاونت دانشجویی

برگزاری طرح پایش پوسچرال ویژه دانشجویان ورودی مهر 1402 دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران

مدیریت تربیت بدنی، برای اولین بار طرح پایش سلامت پوسچرال نو دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را در مجموعه ورزشی شهید فتحی برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، طرح پایش سلامت پوسچرال نو دانشجویان بر پایه دو رکن ارزیابی فیزیولوژیک و تست پوستچرال (تعادل و راستایی بدن) و رفع مشکلات در این زمینه در روزهای 1 تا 7 آذرماه 1402 با حضور 500 دانشجو نو ورود دختر و پسر از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجموعه ورزشی شهید فتحی، با هدف پایش وضعیت ساختار اسکلتی عضلانی دانشجویان و شناسایی دانشجویانی که دچار ناهنجاری های پوسچرال هستند برگزار شد، تا با تجویز تمرینات اصلاحی توسط کارشناسان تربیت بدنی در واحد درسی تربیت بدنی ۱ و یا ارجاع به مراکز صلاحیت دار به رفع نقایص آنان کمک کنند. 
در ارزیابی فیزیولوژیکی، قدرت و استقامت ناحیه شکم، بالاتنه، قدرت و انعطاف پذیری بازکننده های تنه و انعطاف پذیری عضلات خلفی، تست آزمون چابکی، اندازه گیری قد، وزن، دور کمر، دور لگن و نسبت آن ها مورد بررسی و تست قرار گرفت.
همچنین در پایش وضعیت بدنی، وضعیت زانوی ضربدری و پرانتزی، کف پا، تعادل پای راست و چپ، سر به جلو، کایفوز پشتی و لوردوز کمری تحت بررسی و اندازی گیری قرار گرفت.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر