محتوای خبری معاونت دانشجویی

برگزیده چهارمین جشنواره دانشجویی ابن سینا/آذری: قطعاً با تلاش و پشتکار به هر قله ای که فکرش را می کنید خواهید رسید

علی آذری برگزیده چهارمین جشنواره دانشجویی ابن سینا معتقد است، تنها چیزی که غیر ممکن خواه د بود این است که آن را در ذهن خود غیر ممکن پنداریم و برای داشتن آ ن تلاش نکنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور حمایت و تشویق فعالیت‌های ارزشمند دانشجویان، پنجمین جشنواره دانشجویی ابن سینا را با شعار دانشجو، نشاط، تعالی و آرمان‌گرایی 7 اسفند 97 برگزار خواهد کرد.
این جشنواره صرفاً برای دانشجویان ایرانی و بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی، دکترای تخصصی، دستیاری و فلوشیپ می‌توانند با ارائه مستندات خود در محورهای مختلف آن شرکت کنند.
برای آشنایی بیشتر دانشجویان با این جشنواره، با برگزیدگان چهارمین دوره گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در چه حیطه ای برگزیده شدید؟
با سلام علی آذری هستم، دانشجوی دکتری رشته مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران، متولد شهریور سال 1367 در شهر قم و در بخش پژوهشی چهارمین جشنواره ابن سینا برگزیده شده ام.

جشنواره چهارم ابن سینا را چطور دیدید؟
واقعاً عالی بود، هم از نظر شرکت کننده ها و از نظر نحوه اجرا خیلی خوب و صمیمی بود، دانشجویان شایسته بسیاری در جشنواره حضور داشتند که متاسفانه حائز رتبه نشدند که این موضوع خود دلیلی بر  سطح و کیفیت بالای این دوره از جشنواره بود.

آیا در دوره های قبلی هم در جشنواره شرکت کرده بودید؟ توضیح دهید.
خیر، قبلاً  آشنایی با این جشنواره نداشتم، برخی از دوستان جشنواره را معرفی کردند و در سایت و ... پوستر جشنواره را مشاهده کردم و از سایر دوستان در مورد سطح بالای این جشنواره شنیده بودم. برای همین با تمام وجود دوست داشتم در این رقابت شرکت کرده و شانس خودم را برای پیروزی محک بزنم.

چطور شد که با جشنواره دانشجویی ابن سینا آشنا و در آن شرکت کردید؟
سال های قبل دوستان من در رشته های مختلف در این رویداد فرخنده شرکت کرده بودند ولی نتوانسته بودند مشمول رتبه ای بشوند. در واقع، هم از طریق دوستان و هم از طریق اطلاع رسانی هایی که انجام شد به صورت پوستر و در سایت دانشگاه در جریان این مهم قرار گرفتم.

احتمال می دادید که در جشنواره برگزیده شوید؟ عوامل موفقیت خود را بیان کنید؟
حقیقتاً نمیتوانستم مطمئن باشم ولی احتمالش را می دادم. از انجایی که رزومه افراد دوره های قبل در قسمت پژوهشی را دیده بودم و مقایسه ای که انجام شده بود، احتمال اینکه حائز رتبه شوم می رفت. عوامل موفقیت در همه تقریبا یکسان هست: تلاش تلاش تلاش، امید و انگیزه داشتن، هدف داشتن، شسکت خوردن و دوباره روی پا ایستادن و در نهایت دعای خیر پدر و مادر و لطف خداوند.

چه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن جشنواره دارید؟
ببینید من تعدادی از دوستان را مشاهده کردم که به نتیجه اعتراضاتی داشتند، اگر نتایج و امتیاز دهی ها به کمک چک لیست هایی انجام شود که برای تمام اعضای شرکت کننده مشهود باشد، این مشکل تا حدی برطرف می شود و شرکت کننده نقاط ضعف خود را می شناسد. از طرفی معیارها بهتر است کمی تغییر کند، بسیار محقق داریم و بسیار کار پژوهشی، ولی آیا ارتباط کار پژوهشی ما با بازار و صنعت و تجارت خوب است؟ بهتر است بخشی هم به این موضوع اختصاص داده شود. تجاری سازی و صنعتی سازی بخش مهمی است که در کشورهای مدرن ارتباط مناسبی با دانشگاه ها دارد. از سوی دیگر برای افرادی که در جشنواره ابن سینا حائز رتبه می شوند هیچ امتیازی در بنیاد ملی نخبگان، دانشجوی نمونه کشوری و حتی استعداد درخشان در نظر گرفته نمی شود. این رویداد در دانشگاه اول کشور و بین بهترین ها در گروه های مختلف انجام می شود، قطعاً در نظر گرفتن این چنین موضوعی سبب دلگرمی و استقبال دانشجویان و شرکت کنندگان خواهد شد.

اگر توصیه ای برای سایر دانشجویان دانشگاه در خصوص جشنواره ابن سینا دارید، بیان کنید؟
از رقابت هراسی نداشته باشید، شرکت در رقابت هایی این چنینی دو نتیجه دارد: یا برنده می شوند و پاداش زحمات خود را می گیرند و یا حائز رتبه نمی شوند و تلاش خود را برای بدست آوردن نتایج بهتر در دوره های بعد بیشتر می کنند. این جشنواره هدفی فراتر از مسابقه دارد، آرمان این جشنواره بیشتر ارزش دهی و تشویق دانشجویان ممتاز، برتر و فعال تر گروه های مختلف است. پس شرکت در این رویداد مهم، خالی از لطف و تجریه نخواهد بود.

حرف آخر؟
در نهایت جا دارد تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم از تمام اعضای گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران و کاشان که از هیچ تلاشی برای موفقیت بنده و اعضای گروه (دانشجویان) فروگذار نبودند. بنده به عنوان قطره کوچکی از این دریای وسیع، آرزوی موفقیت روز افزون را برای تمامی دانشجویان، اساتید و کشورم ایران دارم. تلاش کنید و هدف تعیین کنید که قطعاً با تلاش و پشتکار به هر قله ای که فکرش را می کنید خواهید رسید. تنها چیزی غیر ممکن خواهد بود که در ذهن، آن را غیر ممکن پنداریم و برای داشتن آن تلاش نکنیم. از شکست نترسیم و هر بار که زمین خوردیم بلند شویم و محکم تر از قبل به مسیر خود ادامه دهیم تا به تعالی خود و آنچه بهترین است دست یابیم. همیشه قدردان زحمات خانواده خود باشیم و بدانیم آنها چشم انتظار موفقیت و کامیابی ما هستند. 'اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر'

خبرنگار و عکاس: حسین شیخ محمدی

 

فرزاد  سلطانپور
تهیه کننده:

فرزاد سلطانپور