محتوای خبری معاونت دانشجویی

بهبود شرایط خوابگاه متاهلین یکی از اولویت های مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی است

دکتر صادقیان در سالروز ازدواج حضرت امیرالمونین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این بازدید 11 خردادماه 1401 به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با هدف تکریم ازدواج با حضور دکتر محمدحسین صادقیان معاون فرهنگی و دانشجویی، مرتضی عبدالوند مشاور معاونت فرهنگی و دانشجویی، دکتر مهدی ابراهیمی مدیر امور دانشجویی و مهندس محمد حسین محمدی مسئول واحد فنی از ساعت 3 تا 5 از خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزار شد.
در این بازدید دکتر صادقیان با تاکید بر اینکه رویکرد دانشگاه نسبت به متاهلین یک رویکرد ویژه است گفت: مسئله متاهلین یکی از اولویت های مهم و اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی و دانشگاه است و تمام تلاش خود را  می کنیم تا امکانات بهتری را برای رفاه حال متاهلین در دانشگاه فراهم کنیم. در ادامه ایشان بیان کرد، در مورد محل زندگی دانشجویان متاهل چندین راهکار را هم زمان به پیش می بریم که در وهله اول سعی شد امکانات رفاهی خوابگاه متاهلین را بهبود بخشیم. در این راستا از ظرفیت های دانشگاه و خیرین استفاده شده است و دو بلوک در محل خوابگاه متاهلین آماده نوسازی است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ادامه اظهار داشت، وام های ودیعه مسکن راه حل دیگری است تا بتوانیم در کوتاه مدت شرایط زندگی را محیا کرده و سعی شد در منطقه ای دیگر از تهران واحدهای نوسازی برای بهره برداری دانشجویان متاهل بصورت اجاره ای فراهم کنیم تا دانشجویانی که در حال تحصیل هستند نیز از این امکانات بهره ببرند.
وی تصریح کرد راهکار اصلی ما در بلند مدت ساخت خوابگاه های مناسب برای متاهلین در مجموعه کوی شماره 2 دانشگاه است که در حال حاضر در مرحله تایید نقشه است و امیدواریم با راه اندازی این پروژه بزرگ و مهم ظرفیت خوابگاه متاهلین و مجردها افزایش یابد تا بتوانیم شاهد رفاه هرچه بیشتر حال دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران باشیم.
در ادامه دکتر صادقیان از اماکن مختلف مجموعه خوابگاه متاهلین اعم از کتابخانه، مخزن کتاب، سالن ورزشی (آقایان و بانوان) و سالن مطالعه بازدید کرد. همچنین از دو خوابگاه در دست بازسازی دیدن کرد و مهندس محمدی از روند پیشرفت پروژه توضیحاتی ارائه کرد.
در پایان حاضرین پس از بازدید در محل نمازخانه خوابگاه حاضر شدند و چالش ها، مسائل و پیشنهاد های خود را بیان کردند.
توضیح اینکه خوابگاه متاهلین در جاده مخصوص قرار دارد و بیش از 60 خانواده در آن زندگی می کنند که امکاناتی اعم از اینترنت، کتابخانه، سالن ورزشی، تغذیه و سرویس را دارد و بهبود شرایط آن جزو اولویت های مهم معاونت است که در حال اجرا است.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *