محتوای خبری معاونت دانشجویی

جلسه انطباق امور فنی و امور اداری موسسات برگزار شد

به همت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، جلسه انطباق امور فنی و امور اداری مؤسسات با شرع مقدس، در دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این جلسه 22 خرداد 1401 با حضور دکتر محمد حسین صادقیان معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر محمود مطهری نیا مدیر امور فرهنگی و اجتماعی، تعدادی از مسئولین فرهنگی دانشگاه و اعضای کمیته فرهنگی (نمایندگان تام الاختیار معاونت های دانشگاه)، به منظور بررسی رعایت طرح انطباق در واحدهای تابعه دانشگاه برگزار شد.
دکتر صادقیان در ابتدای جلسه عنوان کرد، انطباق به معنی حداکثر تدبیری که شرایط به ما امکان می دهد تا امورات از جمله ورود دانشجو، جذب و استخدام کارمند، جدا سازی فضاهای دانشگاهی اعم از آموزشی و درمانی را با شرع مقدس تطابق دهیم و نقش آموزش دانشگاه در این زمینه بسیار موثر است و هر زمان آموزش دانشگاه بیشترین تطابق را در زمینه هیئت علمی، کارمند و دانشجو پیدا کند می توانیم روند اجرای قانون را سرعت بخشیم.
در ادامه دکتر صادقیان متذکر شد، آموزش دانشگاه در ابتدا ورود هر فرد باید آئین نامه و مقررات حضور در دانشگاه را متذکر شود و در سال های بعد عمل به آئین نامه را پایش کند، تا بتوان حفظ قانون را در افراد نهادینه کرد، و با اجرای صحیح قوانین شأن دانشگاه علوم پزشکی تهران حفظ شود .
وی افزود، همانطور که ما در پژوهش و ارتقاء اعضای هیئت علمی به دقت و با ظرافت موارد مربوط به قانون را رعایت می کنیم در مورد اجرای قانون انطباق نیز باید اهتمام ویژه ای بورزیم و در ادامه تاکید کرد، توزیع رزیدنت های خانم و آقا در واحدهای درمانی باید با ملاحظات جنسیتی مراجعین باشد.
در ادامه جلسه هر یک از اعضا مواردی را در راستای اجرای طرح انطباق بیان کردند در خاتمه مصوب شد، کمیسیون های ذیربط (توسعه، آموزش و درمان) بنا به ضرورت و بررسی های داخلی، جلسات مربوط به این کمیته را در واحدهای خود برگزار کرده و صورتجلسات را به معاونت فرهنگی و دانشجویی ارسال کنند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *