محتوای خبری معاونت دانشجویی

جلسه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی

دکتر مهدی ابراهیمی در راستای ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران، با فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی تفاهم نامه ای امضا کرد.

جلسه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این نشست 6 خرداد 1402 ساعت 18 در دفتر مهر علی باران چشمه رئیس فدراسیون و با حضور دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و دکتر محمد کوشکی رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
دکتر ابراهیمی در این دیدار به فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، میراث معنوی ایرانیان اشاره کرد و گفت: از گذشته‌های دور ورزش زورخانه ای به پهلوانی و جوانمردی اشاره داشته و اغلب کسانی که در زورخانه ها شرکت می کردند دارای خصوصیاتی مانند مروت، جوانمردی و پهلوانی بودند. با این هدف سعی داریم این ورزش که نیاز سلامت جسم و روح است را در دانشگاه رواج دهیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی در ادامه به جایگاه زورخانه پس از اسلام، در زنده‌کردن فرهنگ و آیین افتادگی و برادری که از عهد باستان در ایران رواج داشته ‌است تاکید کرد و گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کشور که با جان مردم سرکار دارند با انجام این ورزش می توانند این صفات را که از خصوصیات ائمه اطهار (ع) است، سرلوحه کار خود قرار دهند و جوانمردانی همچون پوریا ولی، جهان پهلوان تختی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر بزرگان می توانند الگوی واقعی پهلوانی برای آحاد جامعه به خصوص جوانان باشند.
در این نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و فدراسیون ورزش های زور خانه ای و کشتی پهلوانی به امضا رسید.
توضیح اینکه، مهندس فرشاد میرزایی مدیر امور دانشجویی، امین نصیری معاون مدیریت تربیت بدنی و حسین صارمی رئیس اداره گسترش ورزش های همگانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسعود ملکی دبیر فدراسیون در جلسه حضور داشتند.
علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر

جلسه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی جلسه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی جلسه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی جلسه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *