محتوای خبری معاونت دانشجویی

جلسه هم اندیشی چالش های پیش روی دستیاران ارشد با حضور معاون دانشجویی فرهنگی و دستیاران ارشد تخصصی برگزار شد

در مراسمی با حضور معاون دانشجویی فرهنگی و جمعی از مدیران معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دستیاران ارشد تخصصی مهمترین چالش های خود در دوران تحصیل را بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، این مراسم باحضور دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر سیدرضا حسینی مشاور معاونت، دکتر اکرم السادات سادات حسینی مدیر امور دانشجویی، دکتر فاطمه رحیمی نژاد رئیس مرکز مشاوره و راهنمایی و 48 دستیار ارشد دانشگاه در روزهای دوشنبه 8 شهریور و سه شنبه 9 شهریور 1400 از ساعت 14 تا 17 در سالن شورای حکیم سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر سعید پورحسن استاد گروه داخلی و مسئول دستیاران بیمارستان شریعتی ضمن خوشامدگویی به دستیاران ارشد بخش های آموزشی بیمارستان های دانشگاه و خیر مقدم به مسئولان دانشگاه، در مورد طرح منتورینگ و روش های کمک به همدیگر در موارد مورد نیاز سخنانی بیان کرد.
سپس، دستیاران ارشد، نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.
بعد از آن، دکتر پورغریب با تأکید بر سختی های زندگی دستیاران، گفت: دوران دستیاری را می توان یکی از سخت ترین مراحل زندگی پزشکان دانست که محدودیت های مالی و مسئولیت های شغلی جزو فاکتورهایی هستند که این سختی را تشدید می کنند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه افزود: دستیاران در بیمارستان ها باید در حال تحصیل علم باشند ولی این تنها مسئولیت آنها نیست. به موازات تحصیل، توانمندی آنها و نیاز بیمارستان ها موجب شده که درکنار اساتید خود وظایف درمانی را نیز عهده دار باشند. در حقیقت دستیاران به صورت بالقوه مسئول درمان نیز هستند. ما در پاندمی کرونا شاهد فداکاری و از خودگذشتگی دستیاران بودیم و حداقل وظیفه ما این است که حقوق و دریافتی آنها را با مسئولیت ها و فعالیت های آنها متناسب کنیم.
دکتر پورغریب خطاب به دستیاران ارشد حاضر در سالن گفت: زندگی شما به عنوان یک متخصص بزودی شروع می شود. از شما می خواهم که سعی کنید خوب زندگی کنید، ورزش کنید، اهل هنر باشید و سایر ابعاد زندگی خود را نیز پرورش دهید و با برنامه ریزی پیش روید.
وی با تأکید بر اینکه این ما هستیم که سرنوشت کشورمان را رقم می زنیم، گفت: تلاش کنیم که حیطه فعالیت خود را بهبود ببخشیم و حواشی اطراف را نادیده بگیریم تا طبیب و حکیم باشیم و مدیریت صحیح در کارتان را فراموش نکنید.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، تصریح کرد: دانشگاه، رئیس و اعضای هیئت رئیسه، همیشه بر بهبود کیفیت خدمات مالی و معنوی دستیاران تاکید ویژه داشتند.
بنده معتقد هستم که در دوران کرونا اگر رزیدنت ها در محیط‌های آموزشی به یاری اساتید خود نمی آمدند، واقعاً نظام سلامت نمی‌توانست از پس کرونا بر بیاید.
دکتر پورغریب در ادامه توضیحاتی در مورد وام مسکن، افزایش حقوق رزیدنتی و زمان اجرایی شدن آن، اصلاح تعهد محضری رزیدنت ها، اصلاح کارانه ها و تناسب آن با کشیک ها ارائه داد. همچنین راه اندازی درمانگاه ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به رزیدنت ها در مورد حمایت های روحی-روانی دانشجویان در کلینیک یلدا و توجه به تسهیلات رفاهی دانشجویان مطالبی را مطرح کرد.
وی افزود: بحث حمایتی از دستیاران و توسعه اقدامات حمایتی در این رابطه در معاونت دانشجویی و فرهنگی در دست بررسی و اجرا است.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه در پایان صحبت های خود، گفت: به امید خدا در ابتدای سال تحصیلی جدید، دستیاران دوباره تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می گیرند و با حمایت های دکتر کریمی رئیس دانشگاه و همکاران معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع، دستیاران می توانند از مزایای بیمه تکمیلی استفاده کنند.
همچنین در انتهای جلسه، دکتر رحیمی نژاد نکاتی را در خصوص مرکز مشاوره و حمایت های مرکز از دانشجویان به خصوص دستیاران بیان کرد.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *