محتوای خبری معاونت دانشجویی

حلقه کتابخوانی ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

سومین جلسه از سلسله جلسات حلقه کتابخوانی کانون دانشجویی ادبی الفبای عشق با محوریت کتاب 'ملت عشق' اثر الیف شافاک با حضور دانشجویان علاقه مند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی، سومین جلسه از سلسله جلسات حلقه کتابخوانی کانون دانشجویی ادبی الفبای عشق با محوریت کتاب 'ملت عشق' اثر الیف شافاک روز پنج شنبه 23 آذر ماه ۱۳۹۶ از ساعت 13 تا 15 در سالن مطالعات فرهنگی ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه برگزار شد.
ابتدای جلسه در باب زندگی پرفراز و نشیب نویسنده و کتاب هایی که به قلم این نویسنده منتشر شده بود صحبت مختصری شد. همچنین نظرات کلی حاضرین در جلسه پیرامون نویسنده و محوریت کلی داستان به اشتراک گذاشته شد و در مورد نکات مهم کتاب بحث شد.
در ادامه به نقد مطالب مبهم یا سوال برانگیز کتاب پرداخته شد و در انتهای جلسه نیز به خوانش جملات برگزیده کتاب و بررسی آنها و نکات کاربردی کتاب در زندگی حقيقی گذشت. آنچه که خواندن این رمان را برای تک تک حاضرین جلسه جذاب کرده بود، وجود حداقل 20 شخصیت متفاوت بود که هر کدام دیدگاه های متفاوتی در باب عشق، زندگی و دینداری داشتند. نویسنده به طوری این شخصیت ها را در طول فواصل زمانی رمان گنجانده بود که هر کدامشان با برخورد با شمس تبریزی مسیر زندگی شان به سمتی سوق پیدا کند که در راستای بیت معروف 'هر کسی کو دور ماند از اصل خویش/باز جوید روزگار وصل خویش' مولانا باشد. از طرفی قرار دادن شخصیت زنی به اسم' اللا ' که در زمان حال زندگی می کند و ماجراهایی که در سال های خیلی دورتر برای شمس تبریزی و مولانا اتفاق می افتد را از ذهن می گذراند، دلیلی بر این مدعاست که برخی از وقایع تاریخی تنها مختص به زمان خودشان نیستند. ورای جذابیتی که در قصه سرایی الیف شافاک وجود دارد؛ ما با خواندن این کتاب به این رسیدیم که دریای عشق الهی را هر کس با توجه به پیمانه و ظرفیتی که خودش دارد می تواند درک کند و هرکس به اندازه ی ظرفیت خود می تواند برداشت کند و اینکه از عشق به فرد می توان به عشق الهی رسید و این ها منافاتی با هم نداشته و نهی نمی شود. عشق شاه کلید گمشده زندگی انسان امروزی ست و این عشق محدود به روابط عاطفی ما نخواهد بود و گسترده تر است و در تمام ابعاد زندگی ما می تواند نمود پیدا کند. همانطور که شخصیت اصلی داستان هم با توجه به پی بردن به این موضوع تغییر رویه می دهد.
توضیح اینکه، کتاب جلسه آینده، زمان و مکان برگزاری نشست اطلاع رسانی خواهد شد و علاقه مندان به لذت کتاب خوانی می توانند برای اطلاع از برنامه ها و شرکت در نشست ها به کانال تلگرامی کانون دانشجویی ادبی الفبای عشق با شناسه KanoneAlefba@ بپیوندند.

تهیه کننده: