محتوای خبری معاونت دانشجویی

دومین جلسه همتایاران سلامت روان دانشجویان در سال تحصیلی 99-98 برگزار شد

دومین جلسه گروه همتایاران دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی جدید، با هدف تشریح آیین نامه همتایاران سلامت روان دانشجویی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، دومین جلسه گروه همتایاران روز یکشنبه 17 آذر 98 از ساعت 16 تا 18، با حضور مریم درخشان نژاد روانشناس بالینی و مسئول گروه همتایاران و داوود زبرجدی مددکار اجتماعی مرکز مشاوره و همچنین 16 تن از اعضای گروه همتایاران در سالن شورای معاونت دانشجویی فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه درخشان نژاد ضمن تشریح آیین نامه تشکیل گروه همتایاران، به بیان اهداف کلی فعالیت های همتایاران از جمله پیشگیری از شیوع آسیب های روانی- اجتماعی و کمک به ارتقای سلامت روان دانشجویی پرداخت.
وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف توانمند سازی همتایاران، از دیگر برنامه های مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان در سال تحصیلی 99-98 است.
در ادامه جلسه، زبرجدی به پرسش های اعضاء در خصوص نحوه پیگیری دانشجویان دارای مشکلات روانشناختی و یا افت تحصیلی پاسخ داد.
در پایان جلسه از همتایاران فعال در برگزاری همایش "نیک زیستی جوانان در جهان در حال تغییر" که در مهرماه سال جاری برگزار شد با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.
توضیح اینکه، دانشجویانی که به عنوان همتایار برگزیده شده اند، در یک دوره تخصصی در حوزه روانشناسی مشاوره و مددکاری اجتماعی، آموزش می بینند تا بتوانند به عنوان همتایار سلامت روان با سایر دانشجویان ارتباط برقرار کرده و آنها را به مراکز مشاوره ارجاع دهند.
خبرنگار: مهشید آراسته

فرزاد  سلطانپور
تهیه کننده:

فرزاد سلطانپور