محتوای خبری معاونت دانشجویی

در جمع معاونان و رابطان فرهنگی بیمارستان ها

دکتر ابراهیمی: برای انجام کارهای فرهنگی یک بهانه کافیست و برای انجام ندادنش هزار بهانه کم است

جلسه شورای معاونان و رابطان فرهنگی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف پیگیری دغدغه ها و مشکلات آنها برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این جلسه شنبه 16 دی 1402 از ساعت 13 تا 15 با حضور دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر افضل شمسی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی، معاونان و رابطان فرهنگی بیمارستان ها در سالن شورا برگزار شد.
معاونین و رابطین فرهنگی مشکلات و دغدغه های خود از جمله نبود چارت سازمانی برای معاونان فرهنگی، کمبود امکانات و بودجه برای انجام فعالیت های فرهنگی، استقلال نداشتن معاونت فرهنگی در سطح بیمارستان، پوشش حرفه ای در سطح بیمارستان ها و موارد دیگر را عنوان کردند.
در ادامه دکتر شمسی افزود: چارت سازمانی معاونین فرهنگی بیمارستان در حال پیگیری است و ان شاءالله این مسئله به زودی حل خواهد شد. برنامه هم اندیشی، استفاده از استادان و کارکنان نخبه در برنامه‌های فرهنگی، تکمیل بانک داده استعدادهای سطح دانشگاه در راستای توسعه بحث فرهنگی، تولید محتوا و تهیه پادکست از استادان و نخبه های سطح دانشگاه، شبکه سازی رسانه ای، سامانه جامع فرهنگی، طراحی اپلیکیشن های فرهنگی، کرسی های آزاد اندیشی در بدنه استادان و کارکنان در دستور کار این معاونت قرار دارد. یکی ازموضوعات مهم برای معاونت فرهنگی بحث حجاب و عفاف است که امید است در سطح بیمارستان ها هم به یک نقطه روشن و امیدوار کننده ای برسد.

دکتر ابراهیمی گفت: مسیر کارهای فرهنگی باید طوری چیده  شود که ریل گذاری برای انجام کارهای فرهنگی آینده باشد. انجام کارهای فرهنگی در بیمارستان ها باید با همکاری همه‌ی نهاد‌های سطح بیمارستان صورت بگیرد و  آیین نامه شورای فرهنگی بیمارستان ها دقیقا برای این امر تدوین شده است که انجام برنامه های سطح بیمارستان با همکاری همه‌ی متولیان فرهنگی که شامل 17 نفر هستند در سطح بیمارستان ها انجام شود.  همچنین چارت سازمانی معاون فرهنگی در سطح بیمارستان ها به وزارت خانه اعلام شده و در تلاش هستیم این جایگاه در تمام بیمارستان ها به مرحله اجرا برسد. برنامه های سطح دانشگاه متناسب با تقویم فرهنگی  جلو برود.
دکتر ابراهیمی بیان کرد: برای مسئله بودجه جلساتی برگزار شده و با توجه به اقداماتی که امسال اتفاق افتاده برای بودجه سال آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و سعی خواهد شد بودجه ی فرهنگی که به بیمارستان ها اختصاص داده شده صرفا برای انجام کارهای فرهنگی هزینه شود.
وی افزود: مسئله حجاب، مصرف مواد مخدر و دخانیات از اولویت‌های معاونت فرهنگی دانشجویی است و باید همه دانشگاهیان در این زمینه تلاش مضاعف کنند.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر