محتوای خبری معاونت دانشجویی

دکتر صادقیان: تبیین اصول و ارزش های فرهنگی و اجرای آن، وظیفه مهم خانواده بزرگ دانشگاه است

با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جلسه شورای معاونان فرهنگی و دانشجویی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این جلسه 20 تیرماه 1401 با حضور دکتر محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی و هیئت رئیسه این دانشکده، دکتر محمدحسین صادقیان معاون فرهنگی و دانشجویی، معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشکده ها و مدیران معاونت به میزبانی دانشکده داروسازی  با هدف بررسی عملکرد دانشکده ها در حوزه های فرهنگی و دانشجویی و بررسی برنامه های پیش رو، ارزیابی فرصت های همکاری و همچنین محورها و چالش های مشترک و به اشتراک گذاشتن راه حل ها در سالن شورا دانشکده داروسازی برگزار شد.
دکتر صادقیان در ابتدای جلسه گفت: جلسه های شورای معاونان تا به امروز بسیار راهگشا بوده و برگزاری این جلسات می تواند باعث هماهنگی و بهبود عملکرد فعالیت های حوزه های فرهنگی و دانشجویی شود.
وی در ادامه افزود: اکنون با توجه به فصل بودجه در دانشگاه در حال فراهم آوری اسناد بودجه فرهنگی و دانشجویی هستیم و یکی از برکات این جلسات برنامه ریزی علمی و صحیح در این رابطه است و این هماهنگی باعث می شود بودجه ای هدفمند و مناسب تهیه کنیم.
دکتر صادقیان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران بعنوان قطب علمی و فرهنگی در حوزه پزشکی در منطقه الگوی دانشگاه های دیگر است و تبیین اصول و ارزش های فرهنگی و اجرای آن، وظیفه مهم خانواده بزرگ دانشگاه است و ما موظف هستیم با اجرای این اصول راهگشا و پیشرو برای آینده خود و سایر دانشگاه ها باشیم.

وی در ادامه افزود: پوشش حرفه ای، اخلاق حرفه ای، آداب حضور در کلاس ها، رفت و آمد و ارتباطات دانشگاهیان اعم از دانشجو، اعضای هیئت علمی و کارکنان باید مناسب با شان و جایگاه رفیع دانشگاه باشد و همه باید کمک کنند دانشگاه از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز همچون سایر جنبه های دانشگاه سرآمد باشد.
دکتر امینی ضمن تاکید بر ضرورت و اهمیت فعالیت های فرهنگی گفت: ما در دانشکده داروسازی تمام تلاش خود را انجام می دهیم که امکانات و شرایط را برای فعالیت های فرهنگی و دانشجویی فراهم کنیم.
وی در ادامه افزود: فعالیت های فرهنگی در آینده دانشجویان و زندگی شخصی و حرفی ای آنها نقش بسزایی دارد.
در ادامه دکتر ملیحه برازنده معاون فرهنگی و دانشجویی گزارشی از فعالیت های فرهنگی و دانشجویی در دانشکده داروسازی ارائه کرد که راه اندازی سالن ورزشی دانشکده داروسازی، فراهم کردن تجهیزات لازم برای سالن، برگزاری کلاس های آمادگی جسمانی و یوگا، جشن بازگشایی دانشکده داروسازی در ماه مبارک رمضان و مراسم افطار و برنامه های مناسبتی مذهبی به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، ولادت حضرت معصومه (ع) مهمترین این برنامه ها بود.

وی ضمن اعلام ضرورت اجرای این برنامه ها افزود: کمک به تشکل ها و کانون های دانشجویی دانشکده از مهمترین راهکار ها برای فعال کردن برنامه های دانشجویی است که باعث افزایش شور و نشاط برای دانشجویان و کارکنان می شود.
پس از آن حاضرین به بحث و بررسی درباره مسائل فرهنگی و دانشجویی پرداختند. پیوست فرهنگی، بررسی تاثیرات برنامه های فرهنگی در عرصه های دانشجویی، کارمندی و خانواده ها، نحوه بررسی امتیازهای فرهنگی و هدفمند شدن برنامه ها  بخشی از این موارد بود.
در پایان مدیران معاونت جدیدترین دستاوردهای معاونت را اعلام کردند که راه اندازی اردوگاه مشهد پس از چند سال و تامین غذای مسافرین، تامین آمبولانس مستقر در کوی که به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود، تهیه سرویس ایاب و ذهاب برای اردوها، اجرای طرح غربالگری تلفنی، ارائه خدمات پزشکی رایگان و بررسی های دقیق از پاویون های بیمارستان ها توسط کارشناسان مرکز بهداشت مهمترین این برنامه ها بود.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *