محتوای خبری معاونت دانشجویی

مراسم تکریم و معارفه مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی

دکتر قناعتی: فعالیت فرهنگی یک رسالت است و برای گسترش آن با افراد ارتباط موثر برقرار و با آنها دوستی کنید

دکتر قناعتی در مراسم تکریم و معارفه مدیران فرهنگی اجتماعی، تربیت بدنی و مرکز سلامت دانشجویان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فعالیت فرهنگی یک رسالت است و برای گسترش آن با افراد ارتباط موثر برقرار و با آنها دوستی کنید.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، مراسم تکریم و معارفه مدیران امور فرهنگی اجتماعی، تربیت بدنی و امور سلامت دانشجویان اول آذرماه 1402 با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده علوم پیراپزشکی و حجت الاسلام و المسلمین غفاری معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری و حضور پرشور همکاران و میهمانان در سالن دارالفنون ستاد مرکزی برگزار شد.


برای اشاعه فرهنگ و گسترش آن باید با افراد ارتباط مثبت و موثر برقرار کرد​
دکتر قناعتی ضمن قدردانی از زحمات مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی گفت: این جا به جایی ها از ارزش افراد نمی کاهد و ارزش افراد در توان آن هاست و چه بسا که برخی افراد با حضور خود به جایگاهی ارزش و اعتبار می بخشند.
رئیس دانشگاه مقوله فرهنگی را بسیار مهم دانست و افزود: بحث فرهنگی بحث یک شغل یا فعالیت عادی و روزمره نیست، فعالیت فرهنگی یک رسالت است که سبک و سیاق چگونگی آن بسیار با اهمیت است. به طوریکه که تمام اهداف انبیاء و معصومین (ع) آشنایی انسان ها با فرهنگ اسلام و درست زیستن بوده است.
پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) طبیب دوار بودند و به میان مردم می رفتند و با روی خوش و بیان شیوا آن ها را به دین اسلام که همانا نجات بخش زندگی بشریت است دعوت می کردند. پیامبر ما در مسجد نمی نشست تا مردم به ایشان مراجعه کنند چه بسا به میان آنها می رفتند و فرهنگ اسلام را اینگونه گسترش دادند.
وی افزود: برای اشاعه فرهنگ و گسترش آن باید با افراد، ارتباط مثبت و موثر برقرار و با آن ها با دوستی و رفاقت برخورد کرد.
رئیس دانشگاه یکی از خصلت های خوب دکتر مطهری نیا را ارتباط موثر و دوستانه او با دانشجویان دانست و گفت: دکتر مطهری نیا با حضور در جمع های دانشجویی از نزدیک با آن ها گفت و گو می کرد و امیدوارم مدیران بعدی نیز به این شیوه عمل کنند.
رئیس دانشگاه افزود: فعالیت فرهنگی یک شغل نیست یک وظیفه مهم و اهم است و اگر کسی در این زمینه فرد صالحی نباشد نمی تواند مصلح عمل کند.
وی با معرفی کتاب جهاد اکبر امام خمینی(ره) عنوان کرد: اگر بنا است یک کتاب بخوانید به شما توصیه می کنم این کتاب را مطالعه کنید. در این کتاب حضرت امام خمینی (ره) در سخنرانی آخر شعبان خود اشاره به این دارد که انسان با تقوا نیاز نیست که فعالیت بزرگی انجام دهد و فقط حضور این انسان ها در جامعه و تاثیر رفتارشان، خود فرهنگ است.
دکتر قناعتی ورزش، فعالیت بدنی و سلامت جسم و روان دانشجویان را یکی از اولویت های اصلی دانشگاه دانست و از مدیران این واحدها خواست تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در درجه اول دانشگاه سلامت باشد و در نهایت جامعه سالمی را داشته باشیم.

در معاونت فرهنگی و دانشجویی فعالیت ها بر پایه کار تیمی و گروهی است
معاون فرهنگی و دانشجویی در مراسم معارفه دکتر افضل شمسی مدیر جدید امور فرهنگی اجتماعی و امیر شایگان راد مدیر جدید تربیت بدنی و تکریم دکتر محمود مطهری نیا مدیر پیشین امور فرهنگی اجتماعی، دکتر احسان دبیری مدیر قبلی تربیت بدنی و دکتر فاطمه خوش نوا فومنی مدیر پیشین مرکز سلامت دانشجویان از زحمات آن ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم از تجارب و مشورت شما بهره مند باشیم و برای مدیران جدید معاونت آرزوی موفقیت در سایه لطف الهی دارم.
وی فعالیت در معاونت فرهنگی و دانشجویی را بر پایه کار تیمی و گروهی دانست و افزود: کارها در صورتی به شایستگی و به نحو مطلوب انجام می شود که به صورت جمعی انجام شود. مراسم استقبال از نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مشهد مقدس، نمونه کار تیمی است که با کمک و یاری همه ارکان دانشگاه به خصوص همکاران معاونت انجام شد.
در ادامه دکتر مطهری نیا از دکتر ابراهیمی، مهندس میرزایی، حجت الاسلام غفاری، رضا عابد و همکاران این مدیریت با اهدای لوح برای همراهی در زمان مدیریت خویش قدردانی کرد و گفت: فعالیت فرهنگی موضوع بسیار پیچیده ای است و فعالیت فرهنگی برای دانشجویان، کارکنان و استادان کار پرافتخاری است و من خوشحال هستم که این موقعیت دو سال و نیم نصیب بنده شد.
دکتر افضل شمسی مدیر جدید امور فرهنگی اجتماعی مدیریت را مثل چرخ دنده تعبیر کرد و گفت: ما مثل چرخ دنده های سیستم هستیم و تمام سعی و تلاش خود را با همراهی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران به کار می گیریم تا در پیشبرد اهداف سازمان موثر عمل کنیم.
دکتر خوشنوا از همکاران و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی تشکر کرد و گفت: فعالیت در زمینه سلامت جسم و روان دانشجویان را مرکز امور سلامت دانشجویان نمی تواند به تنهایی پیش ببرد و به همکاری و همیاری دیگر مدیریت ها نیاز است و از شما برای همراهی قدردانی می کنم.
وی در ادامه افزود: دانشجویان و کارکنان بنای اصلی و آجرهای سازنده یک سازمان هستند و مدیران و مسئولان تابلوها و عناوین آن ها هستند.
امیر شایگان راد مدیر تربیت بدنی از حسن اعتماد دکتر ابراهیمی تشکر کرد و گفت: ورزش و سلامت دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه و خانواده های آن ها از اهداف اصلی این مدیریت است که در حال حاضر اقدامات مفیدی در حال انجام است چه در زمینه ورزش آقایان و چه بانوان، وی نیز برای دکتر افضل شمسی مدیر جدید فرهنگی اجتماعی آرزوی موفقیت روزافزون کرد.
در پایان مراسم از مدیران پیشین با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و احکام مدیران جدید اهدا شد.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر