محتوای خبری معاونت دانشجویی

دکتر پورغریب: با برنامه ریزی جدید در واحد فناوری اطلاعات معاونت دانشجویی فرهنگی، شاهد ارتقای خدمات اینترنت به دانشجویان ساکن خوابگاه ها خواهیم بود

جلسه کمیته فناوری اطلاعات معاونت دانشجویی فرهنگی به منظور بررسی و ارتقای توزیع اینترنت در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور نمایندگان دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، جلسه کمیته فناوری اطلاعات معاونت دانشجویی فرهنگی باحضور دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر احمدرضا صادقی مشاور اجرایی معاونت، مهندس حامد صمدپور مسئول واحد فن آوری اطلاعات، ایزد محمدخواجه و پویا فیضی نژاد دبیران شورای صنفی دانشجویان دانشگاه و کارشناس واحد فن آوری اطلاعات، با موضوع بررسی و ارتقای توزیع اینترنت در خوابگاه های دانشجویی روز سه شنبه 9 دی ماه 99 از ساعت 14:30 تا 15:30 برگزار و در ابتدای جلسه، گزارش وضعیت توزیع اینترنت در خوابگاه های دانشجویی بر اساس مطالعات انجام گرفته سال 98 و 99 توسط همکاران واحد فن آوری اطلاعات ارائه شد.
مهندس صمدپور ادامه داد: این مطالعات، حاصل بررسی داده های میزان مصرف دانشجویان خوابگاهی در ایام عادی و شیوع کرونا و همچنین بررسی دیگر دانشگاه های هم تراز بود.
مسئول واحد فن آوری اطلاعات معاونت در ادامه تصریح کرد: در بررسی صورت گرفته، میانگین مصرف اینترنت دانشجویان ساکن خوابگاه ها، حدود 16 گیگابایت در ماه است.
در ادامه دکتر پورغریب ضمن تاکید بر ارتقای زیرساخت های معاونت و دانشگاه، بر ایجاد فرهنگ استفاده منصفانه دانشجویان از اینترنت دانشگاه تاکید کرد.
وی افزود: با برنامه ریزی جدید در واحد فناوری اطلاعات معاونت دانشجویی فرهنگی، شاهد ارتقای خدمات اینترنت به دانشجویان ساکن خوابگاه ها خواهیم بود.
در ادامه جلسه، در خصوص تغییر نحوه توزیع اینترنت در راستای ارتقای کیفیت و سرعت اینترنت در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه با توجه به الگوی مصرف دانشجویان و توزیع اینترنت در دیگر دانشگاه ها، بحث و تبادل نظر شد.
در نهایت مقرر شد توزیع اینترنت در خوابگاه های دانشجویی ارتقا پیدا کند که در این طرح، تعداد کاربر همزمان هر دانشجو به 2 اتصال افزایش می یابد و دانشجویان می توانند همزمان با دو دستگاه، با استفاده از اکانت خود به اینترنت متصل شوند.
مهندس صمدپور درخصوص نحوه ارتقای خدمات اینترنت به دانشجویان گفت: سرعت اینترنت از 2 مگابیت در ثانیه به 4 تا 6 مگابیت (حدود 500 تا 750 کیلوبایت) در ثانیه و با توجه به ساعت استفاده، افزایش یافته است که این میزان سرعت برای حجم منصفانه و کارشناسی شده، 25 گیگابایت در ماه است.
وی افزود: بعد از اتمام حجم منصفانه، سرعت اینترنت دانشجویان به 1 مگابیت (128 کیلوبایت) در ثانیه می رسد ولی اتصال دو دستگاه به صورت همزمان وجود دارد و در مجموع، امکان استفاده از پهنای باند 2 مگابیت که قبلا در اختیارشان بود، را خواهند داشت.
این خدمات از تاریخ 13 دی ماه 99 تا پایان سال اجرا خواهد شد و پس از آن با توجه به پهنای باند مصرفی، تعداد دانشجویان ساکن خوابگاه، وضعیت کلاس های مجازی و بررسی دیگر متغیرها در سال 1400 بازنگری خواهد شد.
توضیح اینکه، استفاده از اکانت دیگر دانشجویان طبق آیین نامه استفاده از اینترنت مجاز نیست و با توجه به افزایش تعداد اتصال همزمان هر دانشجو از 1 اتصال به 2 اتصال همزمان، در صورت مشاهده استفاده از اکانت دیگری، دسترسی اکانت و دستگاه استفاده کننده به شبکه، غیرفعال و مسدود خواهد شد.

الگوی جدید توزیع اینترنت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

حجم استفاده

ساعت

حداکثر سرعت

تعداد کاربر همزمان

پهنای باند در اختیار هر دانشجو

25  گیگابایت در ماه

2 بامداد تا 16

4 Mbps (512KB/s)

2

8 Mbps(1MB/S)

16 تا 2 بامداد روز بعد

6 Mbps (768KB/s)

2

12 Mbps(1.5MB/s)

بیش از 25 گیگابایت در ماه

تمامی ساعات

1 Mbps(128KB/s)

2

2 Mbps(256KB/s)

وضعیت قبلی توزیع اینترنت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

ساعت

حداکثر سرعت

تعداد کاربر همزمان

پهنای باند در اختیار هر دانشجو

تمامی ساعات

2Mbps(256KB/s)

1

2Mbps(256KB/s)

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *