محتوای خبری معاونت دانشجویی

فراخوان آغاز دوره «عشق، عقل، دین» در دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اقدام به برگزاری دوره «عشق، عقل، دین» کرده است و برای شرکت در این دوره از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران دعوت کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، آغاز دوره «عشق، عقل، دین» در حوزه های فکری از 6 آذرماه 1402 هر هفته روزهای دوشنبه از ساعت 14:30 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود. معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه از دانشجویان دانشگاه های برتر کشور برای حضور در این دوره دعوت کرده است.
جوان خوش استعداد و بلند پرواز که باشی، همه افق ها برایت در دسترس است. به چشم برهم زدنی پر می کشی به دنیای ایده آل ها و مصمم می شوی که شاهد دست نیافتنی شهر آرزو ها را به هر جد و جهدی که شده در آغوش بگیری.
داستان اما به همین سادگی هم نیست. در روزگاری زندگی می کنی که آسانی و سرعت ارتباطات مجازی، گفتگوهای عقیدتی را از برج عاج کتابخانه ها تا سطح دکه های گپ و گفت خیابانی پایین آورده است؛ بی هیچ ملاک روشنی برای درستی و نادرستی حرف ها ... و تو میان چندراهی اندیشه ها مانده ای که: کدام یک ارزش جان دادن و ملامت شدن و سختی کشیدن را دار؟ روایت متعدد و متناقض از داستان پرهیجان حق و باطل، از یک سو برای رسیدن بی تاب ترت می کند و از سوی دیگر، مخاطرات قدم گذاشتن در مسیر های سراب آلوده را جدی تر می نمایاند.
آیا می توان عاشقانه زیست؟ آیا می توان درستی یا نادرستی یک راه را در زندگی، با دلایل عقلی ثابت کرد؟ آیا می توان دینی عقلانی داشت؟ آیا می توان عقلی عاشقانه داشت؟
همه در سر هوس سفر دارند؛ اما، به کجا چنین شتابان؟
دانشجویان علاقه مند می توانند، برای ثبت نام در این دوره، اینجا کلیک کنند.
برای دریافت پوستر دوره، اینجا کلیک کنید.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی