محتوای خبری معاونت دانشجویی

قدردانی از پدر شیرجه ایران با حضور مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران

امیر شایگان راد مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تقی عسگری اسطوره شیرجه کشور قدردانی کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، امیر شایگان راد مدیر تربیت بدنی به همراه کارشناسان این مدیریت و اعضای تیم شنا آقایان از تقی عسگری مربی افتخاری شیرجه و شنا تیم دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران روز جمعه 27 بهمن 1402 در استخر شهید توکلی تقدیر کردند.
تقی عسگری که به عنوان سفیر فدراسیون جهانی این رشته انتخاب شد، در مسابقات قهرمانی جهان، شیرجه افتخاری زد و مدال طلای افتخاری را نیز کسب کرد.
تقی عسگری پدر شیرجه ایران که نزدیک به یکصد سال سن دارد، در سال ۱۳۲۳ نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال ۱۳۴۴ به طور متناوب در ۱۱ دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرده و ۹ بار به مقام قهرمانی و ۲ بار هم نایب‌ قهرمان این رقابت‌های مهم داخلی شده است.
وی دربخش بین المللی نیز با حضور در بازی‌های آسیایی دهلی‌نو در سال ۱۳۳۰ موفق شد در دو رشته شیرجه از سکو و تخته، برای نخستین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور روی سکو رفته و دو مدال ارزشمند را از آن خود کند.
آخرین سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد، ۴۱ ساله بود و پس از کسب مقام نخست، با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر