محتوای خبری معاونت دانشجویی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران: تیم فوتسال دانشجویان دانشگاه، با کار گروهی مستحق راهیابی به دیدار فینال بود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به راه‌یابی تیم فوتسال این دانشگاه به دیدار نهایی هفتمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان پسر وزارت بهداشت گفت:من معتقدم ورزش فوتسال به عنوان یک رشته همگانی توانسته است در خیلی از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی جا باز کند و مشارکت حداکثری و حضور ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی در این دوره از مسابقات، بیانگر همگانی بودن این رشته ورزشی است.

تیم‌ های فوتسال دانشگاه علوم پزشکی تهران و سمنان امروز با غلبه بر حریفان خود در مرحله نیمه‌ نهایی به دیدار فینال مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ های علوم پزشکی راه‌ یافته‌اندکه باید فردا پنجشنبه اول اسفند ماه در خزرآباد ساری در دیدار نهایی، به مصاف هم بروند.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار مفدا، پیش از برگزاری دیدار فینال ضمن ابراز خرسندی از موفقیت تیم فوتسال دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دوره از پیکارها و راهیابی به دیدار نهایی خاطرنشان کرد:   تیم ما مستحق راهیابی به دیدار فینال بود و مزد زحمات چندین ماهه خود را گرفت. جدا از کسب نتیجه، تیم ما از ابتدای مسابقات تاکنون، با کسب تنها دو کارت زرد، جزو کم‌ حاشیه‌ترین تیم‌ ها در این رقابتها بود. به هرحال خوشحالم تیم ما با تکیه بر کارگروهی، توانست به دیدار نهایی راه یابد.
یکی از عوامل موفقیت تیم ما در این دوره از مسابقات، برنامه‌ ریزی درازمدت و برگزاری مسابقات درون دانشگاهی بود. یکی از اقداماتی که به صورت جدی و مستمر  در دانشگاه علوم پزشکی تهران پیگیری می‌ شود، برگزاری مستمر و منظم مسابقات فوتسال دانشجویان (جام رمضان) و همچنین برپایی رقابت‌ های فوتسال کارمندان است و از این رو تلاش کرده‌ ایم رشته فوتسال را به عنوان یکی از رشته‌ های مهیج و پرطرفدار، در سطح دانشگاه خود ترویج دهیم. من معتقدم ورزش فوتسال به عنوان یک رشته همگانی توانسته است در خیلی از دانشکده‌ ها و دانشگاه‌ های علوم پزشکی جا باز کند و مشارکت حداکثری و حضور ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی در این دوره از مسابقات، بیانگر همگانی بودن این رشته ورزشی است.
وی با اشاره به بکارگیری مربی فنی تیم فوتسال دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجام تمرینات مستمر از ماه‌ ها پیش برای حضور در این مسابقات اظهار کرد: آقای کاظمی که مربیگری بازیکنان تیم ما را عهده‌ دار هستند از ملی‌ پوشان بااخلاق و سابق کشورمان هستند که هدایت این تیم را برعهده دارند و توانستند تیم را تا مرحله فینال، بیاورند. البته تلاش ما بر این بوده که با تامین امکانات سخت‌ افزاری و برآوردن شدن تجهیزات و فضاهای ورزشی، مشکلی گریبانگیر ورزشکاران نشود. امیدوارم بازیکنان تیم ما در بازی فردا مقابل سمنان، پیروز میدان باشند و بتوانیم قهرمان این دوره از مسابقات شویم.
مدیر سابق تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نظم‌ دهی و برنامه‌ ریزی سه سال گذشته، باعث شد، مزد زحمات خود را در این دوره از مسابقات کسب کنیم، اظهار کرد: تمامی بازیکنان تیم فوتسال دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشجویان هستند و ما بازیکن شاخص یا ملی‌ پوش از بیرون از دانشگاه نداریم  و اکثر آنها دارنده رتبه‌ های برتر کنکور سراسری هستند و با توجه به این مساله، رسیدن به دیدار نهایی با همین بضاعت، کار دشواری بود که بچه‌ های ما توانستند به هدف مورد نظر دست یابند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه سال گذشته در ششمین دوره مسابقات، تیم فوتسال دانشگاه علوم پزشکی تهران تا یک مرحله بعد از دیدارهای گروهی پیش آمد و حذف شد، اظهار کرد: روند صعودی تیم ما از دو سال گذشته تاکنون بیانگر این مساله است که توانسته‌ ایم، به اهداف مورد نظر برسیم. من به شخصه فکر می‌ کردم تیم ما جزو چهار تیم نخست باشد که خوشبختانه چنین شد و امروز با غلبه بر تیم سبزوار، توانست جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کند. امیدوارم فردا نیز بازی روان و قابل قبولی را از سوی بازیکنان شاهد باشیم.
وی یکی دیگر از رموز موفقیت تیم فوتسال دانشگاه در این دوره از مسابقات را، تلاش بی‌ وقفه وانجام تمرینات مستمر زیر نظر کادر فنی عنوان کرد و گفت: نه تنها در رشته فوتسال، بلکه در رشته‌ های مختلف ورزشی، در هیچ مقطعی از سال حتی در تابستان، این تمرینات قطع نمی‌ شد و ورزشکاران در رشته‌ های مختلف مرتبا تمرینات خود را انجام می‌ دادند.
دکتر پورغریب، اقدام وزارت بهداشت در برگزاری مستمر و منظم این دوره از مسابقات را ستودنی عنوان کرد و گفت: هفت دوره از برگزاری این مسابقات می‌ گذرد و خوشبختانه سال به سال بر کیفیت فنی این مسابقات افزوده‌ تر می‌ شود و تیم‌ ها با پختگی و آمادگی مضاعفی به مصاف حریان می‌ روند و این موضوع نشانگر آن است که با مدیریت وزارت بهداشت، رشته ورزشی فوتسال اکنون به عنوان یک ورزش همگانی در دانشکده‌ ها و دانشگاه‌ های علوم پزشکی شناخته شده است.
وی در خصوص دیدار فینال اظهار کرد: برای تیم ما خیلی مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی مهم نیست همین که بازیکنان ما توانستند تا این مرحله از مسابقات بیایند برای ما حکم قهرمانی دارد اما به هرحال خوشحال می‌ شوم که در دیدار نهایی نیز تمامی سعی و تلاش‌ شان را متمرکز بر پیروزی کنند. آن چیزی که برای من از قهرمانی مهم‌ تر است این است که در کل بازی‌ های تیم ما، ورزشکاران ما تنها با گرفتن دو کارت زرد، جزو کم‌ حاشیه‌های این دوره از مسابقات بودند و اخلاق‌ مداری و بازی جوانمردانه به نظرم ارزشش از قهرمانی بیشتر است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی دیگر از اقدامات برای پیشگیری از آسیب‌ های ورزشی برای ورزشکاران را، استفاده از کارشناسان متخصص در حوزه تغذیه و آسیب‌ های ورزشی عنوان کرد و گفت: این موضوع و ارتقای سطح آگاهی و دانش ورزشکاران از موضوعات علمی و مباحث مربوط به  مشاوره‌ های تغذیه و نیز پیشگیری از  آسیب‌ های ورزشی، به بازیکنان ما کمک می‌ کند که در مسابقات، آسیب جدی نبینند.

منبع خبر سایت مفدا

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *