محتوای خبری معاونت دانشجویی

نشست شورای معاونان فرهنگی و دانشجویی فرهنگی دانشگاه با معاونان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها برگزار شد

دکتر پورغریب در نشست شورای معاونان، گفت: معاونت دانشجویی فرهنگی بر اساس هدف و مسئولیت های خود با تمام امکانات برای مقابله با کرونا، دوشادوش دانشجویان و کادر درمان حرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، این نشست باحضور دکتر عبدالرحمن رستمیان معاون فرهنگی، دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین غفاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها و مدیران معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه روز سه شنبه 16 اردیبهشت 99 از ساعت 11 تا 13 در سالن شورای حکیم سازمان مرکزی، با هدف بررسی عملکرد معاونت دانشجویی فرهنگی از زمان شیوع ویروس همه گیر کرونا تاکنون برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر پورغریب ضمن تبریک سال جدید و فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران، به بخشی از فعالیت های معاونت دانشجویی فرهنگی در راستای مسئولیت های اجتماعی این معاونت در خصوص کووید 19 اشاره کرد و گفت: معاونت دانشجویی فرهنگی تا به امروز از زمان شیوع ویروس اقداماتی را انجام داده که می توان به ورزش مجازی، حلقه های کتابخوانی، مسابقات ورزشی و فرهنگی و بوجود آوردن سرگرمی های فرهنگی و ... اشاره کرد که علاوه بر دانشجویان برای مردم نیز مثمر ثمر بود.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه در ادامه گفت: معاونت دانشجویی فرهنگی بر اساس رسالت خود با پشتیبانی رئیس دانشگاه، تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات لازم برای فعالیت های دانشجویی انجام داده است.
وی تصریح کرد: در همان روزهای اول شیوع کرونا ساختمان اداری مجموعه ورزشی چمران به ستاد کمیته دانشجویی مبارزه با کرونا تبدیل شد و در ادامه می توان به تخصیص دادن خوابگاه مخصوص کادر درمان اشاره کرد. در این بین معاونت دانشجویی فرهنگی بر اساس هدف و مسئولیت های خود با تمام امکانات دوشادوش دانشجویان و کادر درمان حرکت کرده و می کند.
دکتر رستمیان نیز ضمن تشکر از تلاش همکاران در ایام مواجهه با ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده جلسات معمول معاونت با تاخیر انجام شد.
او در ادامه به مسئولیت اجتماعی اساتید اشاره کرد و گفت: همگی ما بعنوان اعضای خانواده دانشگاه و شهروندان کشور موظف هستیم مسئولیت های اجتماعی خود را بر عهده بگیریم و کمک کنیم و الگوها و فعالیت های خوبی در این راستا بوجود آوریم.
معاون فرهنگی دانشگاه، تشکیل انجمن ها و گروه ها را در راستای پیشرفت این برنامه موثر دانست.
وی در ادامه به بحث خیریه اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی برای راه اندازی موسسات خیریه برای اساتید فراهم شده است و می توان از این سنت پسندیده در راستای ارتقای امکانات و تجهیزات دانشگاه استفاده کرد.
سپس، ایزد محمدخواجه دبیر کمیته دانشجویی مبارزه با کرونا ضمن تشکر از همکاری مسئولان دانشگاه و تشکر از دانشجویان فعال در این کمیته گفت: کمیته دانشجویی کرونا تشکیلاتی ترین و فعال ترین کمیته در بین کمیته های دانشجویی بود و حتی الهام بخش تشکیل بسیاری از گروه ها و کمیته های دانشجویی بوده است.
وی افزود: در این جا لازم می دانم از مجموعه معاونت دانشجویی فرهنگی تشکر کنم که در تمامی مراحل پشتیبان و یاری دهنده مجموعه ما بودند و در انجام بسیاری از موراد برای ما تسهیلات بوجود آوردند.
او در ادامه به ارائه گزارشی از اهم فعالیت های کمیته پرداخت و گفت: کمیته در 7 اسفند 98 شروع فعالیت خود را آغاز و امروز 138 نفر در کمیته فعالیت می کنند. حضور کمیته در شبکه های اجتماعی در همان روزهای اول باعث جذب حدود 14 الی 15 هزار کاربر شد که در آن راهنمایی های کاربردی به مخاطبان می شد و برنامه های متعددی نظیر برنامه های زنده و وبینارهای آموزشی در رسانه های مجازی انجام شد.
محمدخواجه ادامه داد: واحد منابع و خیریه در راستای جمع آوری کمک های مربوط به خدمات دانشجویی فعال بود و نیز می توان به پخش تجهیزات و کمک به بیمارستان ها اشاره کرد.
همچنین در این نشست، معاونان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها اقدامات انجام شده در واحدهای خود را بیان و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
درپایان، دکتر پورغریب درخصوص آمادگی مدیریت امور خوابگاه ها برای تهیه و توزیع غذای دانشجویان، اطلاعات لازم را به معاونان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها اعلام کرد.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *