محتوای خبری معاونت دانشجویی

نشست معاونان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها و معاون و مدیران دانشجویی فرهنگی دانشگاه برگزار شد

باحضور دکتر عبدالرحمن رستمیان معاون فرهنگی و دکتر محمدحسین صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست شورای معاونان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، این نشست دوشنبه 11 بهمن 1400 از ساعت 13:30 تا 15:30 در سالن شورای حکیم سازمان مرکزی برگزار شد و پیرامون مباحثی از جمله بررسی و پیشنهادات ارتقای وضعیت فرهنگی کارکنان دانشگاه، بررسی برنامه عملیاتی حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه، تبیین بازدیدهای میدانی و ... بحث و تبادل نظر شد.
در این جلسه دکتر رستمیان توضیحاتی را درباره امتیازبندی و ارتقای ماده یک اساتید ارائه داد و گفت: ارتقای ماده یک اساتید دانشگاه تنها نباید بر اساس مستندات علمی، تعداد مقاله و ... باشد و می بایست شاخص های دیگری هم مانند مسئولیت پذیری اجتماعی، فعالیت های عام المنفعه، تربیت دانشجویان بر اساس موازین و قوانین کشور و ... را در نظر گرفت.
وی همچنین از برنامه ریزی برای اختصاص سرانه فرهنگی به دانشکده ها بر اساس تعداد دانشجویان آن خبر داد و عنوان کرد: مهمترین بخش آموزش در این برهه زمانی و باتوجه به سیاست های دشمنان نظام جمهوری اسلامی در راستای انحراف جوانان ایران اسلامی، آموزش های فرهنگی است که باید گام های مهمی برای آن برداشته شود.
معاون فرهنگی دانشگاه درپایان تأکید کرد، برنامه های توانمندسازی هیئت علمی، تعهد حرفه ای، مسئولیت های اجتماعی و ... در دستور کار دانشکده ها قرار گیرد.
در ادامه، دکتر صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه با بیان نکاتی درخصوص موارد دستور جلسه و صحبت های معاونان، از ایشان خواست به برقراری ارتباط با معاونت های دانشجویی فرهنگی متناظر سایر دانشکده های دانشگاه های سطح استان تهران و حتی کشور، اهتمام بورزند و گفت: ابتدا می توانید با معاونت های مختلف دانشگاه از قبیل آموزشی و پژوهشی و بدنه مدیریتی آن ها ارتباط و همکاری دوطرفه و موثر برقرار کنید و در نهایت این ارتباط می تواند به صورت استانی و در سطح کشور با سایر دانشگاه ها حتی دانشگاه های وزارت علوم برقرار شود.
وی از معاونان دانشجویی فرهنگی خواست، به صورت فصلی گزارش برگزاری و پیگیری برنامه عملیاتی، حوزه خود را ارائه دهند و در جلسات ماهانه، هرکدام از دانشکده ها به ارائه گزارش بپردازد.
از دیگر موارد مهمی که دکتر صادقیان به آن اشاره داشت، بازدیدهای میدانی معاونان از اماکن دانشجویی، مانند: خوابگاه ها، سالن های مطالعه، غذاخوری دانشکده ها، محیط های ورزشی و ... بود و تأکید کرد، این بازدیدها به صورت مستمر و موثر ادامه پیدا کند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، تنظیم و تدوین تقویم فرهنگی برای سال 1401 با درنظر گرفتن مناسبت های ملی، مذهبی، صنفی و همچنین همراه بودن و شنیدن دغدغه های کارکنان و حل مشکلات آنان را از موارد مهم ارتقای سازمان برشمرد.
در خلال این نشست، معاونان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها هر یک به بیان دیدگاه ها و فعالیت های خود برای ارتقای سطح فرهنگ دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی، فعالیت های اجتماعی، برنامه های دهه مبارک فجر و ... پرداختند.
همچنین، دکتر حامد شفارودی مدیر تربیت بدنی دانشگاه از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و از همه حاضران دعوت کرد تا با مشارکت حداکثری در این همایش بزرگ شرکت کنند.
درپایان، مهندس حامد صمدپور مسئول بخش IT معاونت نیز به ارائه و بررسی برنامه عملیاتی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه پرداخت.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *