محتوای خبری معاونت دانشجویی

پایان اجرای طرح نظام جامع پایش و مراقبت نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدیریت امور سلامت دانشجویان معاونت فرهنگی و دانشجویی، مطابق برنامه هرساله اقدام به اجرای طرح نظام جامع پایش و مراقبت نو دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این طرح از 6 آبان 1402 با همکاری مرکز بهداشت جنوب، دانشکده های تغذیه و دندانپزشکی و به همت مدیریت امور سلامت دانشجویان شروع و در اول آذرماه 1402 پایان یافت.
در این طرح بیش از 800 دانشجوی ورودی جدید در مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی توسط تیم پزشکی، پرستاری، متخصصان تغذیه و کارشناسان بهداشت و مرکز مشاوره از نظر سلامت جسمانی، روانی، ورزشی، فرهنگی و هنری به صورت خود ارزیابی، از طریق تکمیل چک لیست های مندرج در سامانه سیپاد و همچنین از طریق معاینه حضوری، مورد ارزیابی قرار گرفتند.
انجام آزمایشات بالیینی، بینایی سنجی، معاینه دندانپزشکی، اندازه گیری فشارخون و ویزیت پزشک از فعالیت های انجام گرفته در این طرح بود و همچنین اندازه گیری قد و وزن و تعیین شاخص توده بدنی و آنالیز آن از جنبه های مختلف نظیر درصد چربی، درصد عضله و غیره که نشاندهنده وضعیت تغذیه دانشجویان است توسط کارشناسان دانشکده تغذیه انجام شد.
دانشجویان در طی مراحل مختلف ارزیابی در صورت نیاز به مراجع تخصصی ارجاع داده می شوند و در روزهای مراجعه دانشجویان، کارشناسان مددکاری مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان خدمات مرکز مشاوره و ارائه بروشورهایی با موضوعات روانشناختی معرفی کردند.
توضیح اینکه دانشجویان پس از پایان اجرای طرح پایش و انجام معاینات، در صورت لزوم به منظور پیگیری های بعدی درمانی، می توانند با دریافت معرفی نامه از مرکز بهداشت به بیمارستان های دانشگاه مراجعه و از خدمات پزشکی، بیمارستانی، واکسیناسیون، سایر خدمات در طول دوره دانشجویی برخوردار شوند. همچنین با مراجعه به مرکز مشاوره و سلامت روان از خدمات مشاوره روانشناختی بهره مند شوند.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی