محتوای خبری معاونت دانشجویی

پنل مجازی فرصت های شغلی در داروسازی برگزار شد

افتتاحیه پویش مجازی «داروساز من» با هدف گرامیداشت روز داروساز و ارتقای جایگاه داروسازان در جامعه برای آشنایی بیشتر فارغ التحصیلان و دانشجویان داروسازی با حوزه های مختلف این حرفه به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، انجمن علمی دانشجویی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران این وبینار را روزهای دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ از ساعت 16 تا 19 و سه شنبه 9 شهریورماه از ساعت 18 تا 21 با حضور ۴ سخنران و در قالب وبینار گفتگو محور برگزار و در آن به موضوعاتی همچون صنعت، بالینی، پژوهش و نحوه کار در صنعت پرداخته شد.
در روز اول این پنل که افتتاحیه آن نیز به حساب می آمد، دکتر پریسا متقیان مسئول فنی شرکت نوآوری زیست گویا inoclon بود که به بیان چالش های فارغ التحصیلان در بخش صنعت داروسازی و نحوه انجام فعالیت و خدمت در این بخش پرداخت.
وی در میان صحبت هایش، راهکارهایی برای اصلاح زیر ساخت های فعلی و افزایش رونق اقتصادی و اشتغال زایی ارائه کرد و به لزوم وجود مسئولیت‌ پذیری، انتقادپذیری، انعطاف پذیری و آموزش پذیری در نسل جوان تاکید داشت.
در بخش دوم وبینار دکتر محمد عبداللهی رئیس پژوهشکده علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان نحوه انجام کار پژوهشی و زمان شروع آن در دوران تحصیل و پس از فارغ التحصیلی و چالش های پیش روی آن پرداخت.
وی همچنین به لزوم وجود علاقه و ذوق در زمینه انجام کار پژوهشی تاکید کرد و اعتقاد داشت که بهترین زمان برای شروع کار پژوهشی از همان ابتدای مسیر دانشجویی است.
در بخش سوم نیز، دکتر ستایش صادقی بورد تخصصی داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان نکاتی درباره تخصص بالینی و انواع وظایف افراد در بیمارستان و لزوم وجود علاقه در انتخاب رشته تخصصی پرداخت و در کنار آن به نکاتی درباره مهارت های نرم و اجتماعی و چگونگی کسب آن ها اشاره کرد.
در بخش پایانی وبینار روز دوشنبه، دکتر وحید محلاتی مدیر عامل هلدینگ داروپخش به ارائه نکاتی درباره استفاده بهتر از دوران دانشجویی و چالش های آن پرداخت و توضیحاتی در رابطه با موضوعات اقتصادی در صنعت داروسازی ارائه کرد.
دکتر محلاتی همچنین به نکاتی برای انجام کارآفرینی دارویی اشاره و به یادگیری مهارت های نوین و کامپیوتری تاکید داشت.
دومین روز از پنل مسیرهای شغلی داروسازی با حضور ۳ سخنران مطرح در حیطه های کارآفرینی، آموزش و سلامت عمومی برگزار و به موضوعات زیر پرداخته شد.
در بخش اول جلسه توضیحاتی پیرامون کمپین مجازی «داروساز من» و نحوه انجام آن و مجموعه اتفاقاتی که تا انتهای کمپین اتفاق خواهد افتاد ارائه شد و شرکت کنندگان با مراحل مختلف کمپین و مسابقه کمپین و نحوه انجام آن آشنا شدند.
در بخش دوم جلسه دکتر امیرحسین کارآگاه مدیرعامل پرسیس ژن به توضیحاتی پیرامون مبحث کارآفرینی و یا ارزش آفرینی پرداخت و به نحوه ورود به این حوزه و تبدیل ایده به عمل و استفاده از شتابدهنده ها در انجام این کار اشاره داشت.
وی همچنین به لزوم وجود تجربه و کار عملی پیش از انجام کارآفرینی و شناسایی علایق شخصی پیش از انجام کار پرداخت و پیشنهاداتی برای پیدا کردن علایق شخصی ارائه داد.
در بخش سوم جلسه نیز دکتر بیتا مسگرپور استادیار فارماکواپیدمیولوژی به توضیحاتی در رابطه با سلامت عمومی و این رشته پرداخت و در میان صحبت هایش به نحوه کارکرد این رشته و اهمیت آن اشاره کرد.
دکتر مسگرپور به اهمیت دفاتر مختلف سازمان های جهانی در ایران مانند سازمان جهانی بهداشت پرداخت و نحوه انجام فعالیت ها توسط این سازمان ها را شرح داد.
در بخش پایانی جلسه دکتر مهرداد حمیدی دبیر انجمن متخصصین علوم دارویی ایران به ارائه تحلیل و توضیحاتی در رابطه با سیستم آموزشی دانشگاهی پرداخت و برخی از ایرادات آن را نیز مطرح کرد.
وی همچنین به لزوم یادگیری تیم ورک، تفکر نقادانه و برخی فعالیت ها و مهارت های اجتماعی در دوران دانشجویی تاکید کرد.
دکتر حمیدی با قرائت این بیت شعر از استاد قیصر امین پور پنل را به پایان رساند:
موجیم و وصل ما، از خود بریدن است          ساحل بهانه ایست؛ رفتن، رسیدن است

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *