محتوای خبری معاونت دانشجویی

پیام مدیر امور هنری و فوق برنامه دانشگاه به مناسبت روز بزرگداشت حافظ

دکتر فاطمه خوشنوا مدیر امور هنری و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی، روز بزرگداشت حافظ غزلسرای ایرانی را به همه دانشگاهیان و علاقه مندان به فرهنگ، هنر و ادب پارسی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، خواجه شمس الدین محمدبن محمدحافظ شیرازی (۷۲۷-۷۹۲ هجری قمری)، شاعر و غزلسرای بزرگ قرن هشتم ایران و یکی از سخنوران نامی جهان است.
حافظ به همراه سعدی، فردوسی و مولانا چهار رکن اصلی شعر و ادبیات فارسی را شکل داده‌اند. بسیاری حافظ را در زمره چیره دست ترین استادان غزل سرای در زبان فارسی دانسته‌ و او را بزرگترین شاعر ایرانی تمام دوران ها می دانند و اشعار حافظ را غزل نامیده و بن مایه غالب غزلیات او عشق ناب به خداوند متعال است.
آورد حرز جان زخط مشکبار دوست                آن پیک نامور که رسید از دیار دوست «حافظ»
خوشبختانه بیشتر دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشعار، معنویات و صفات پسندیده این چهره جهانی ماندگار آشنا هستند و مایه فخر است که جامعه علوم پزشکی علاوه بر تعهدی که نسبت به تحصیلات خود دارند، با فرهنگ، هنر و ادبیات سرزمین ایران، معاشرت و مجالست دارند و در گذشته و حال، اساتید گوهرباری همچون شهریار را به فرهنگ این ملک معرفی کرده اند
.
این روز بزرگ را به همه دانشگاهیان، بخصوص دانشجویان عضو کانون ها، تشکل ها، نشریات و فعالان عرصه فرهنگ تبریک می گویم و امیدوارم با تلاش دانشجویان کانون های ادبی دانشگاه، ابعاد بیشتری از این چهره فرهیخته و جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *