محتوای خبری معاونت دانشجویی

پیام معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به مناسبت روز عرفه و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش

دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پیامی روز عرفه را گرامی داشت و سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و فدیْناه بذبْحٍ عظیمٍ «۱۰۷» و ترکْنا علیْه فی الْآخرین «۱۰۸» و ما قربانى بزرگى را فداى او کردیم و در میان آیندگان براى او (نام نیک) به جا گذاشتیم.

روز عرفه روز شناخت است. شناخت انسان از خویشتن. جایگاه انسان در جهان هستی و پروردگار مهربان که در این روز، سفره احسان و کرم را به تمامیت گسترانیده است، شناخت صحیح و همه جانبه. آن چنان که امام حسین (ع) در مضامین دعای بلند عرفه یاد می نمایند.

امیدوارم سهم خانواده دانشگاهی مان در این روز بزرگ؛ علاوه بر شناخت عالمانه خویش و نعمات خداوند، دریافت مهر و رضایت همیشگی ایزد یکتا باشد.

آنجا که در عرفات به شناخت می رسد و در مشعر به شعور الهی و در منا، رهایی از تعلقات دنیوی و رسیدن به عشق و قرب الهی، آنچنان که شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل، دست از خویشتن و دنیا شسته و پا به عرصه میدان گذاشتند.

هفتم تیر ماه سالروز شهادت جانگداز و مظلومانه فقیه با بصیرت و انقلابی، عالم وارسته، متقی و مجاهد، سیدالشهداء انقلاب اسلامی، معمار دستگاه قضائی اسلامی، یار و یاور صدیق حضرت امام خمینی (ره)  شهید مظلوم آیت الله دکتر سید محمد حسین بهشتی (ره) و 72 تن شهیدان گرانقدر، کارگزاران انقلابی، مومن و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در حادثه  تروریستی هفتم تیر ماه سال  1360به فیض عظیم شهادت نائل آمدند را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دانشگاهیان عزیز تسلیت عرض می کنم.

 

دکتر مهدی ابراهیمی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه

 

 

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *