محتوای خبری معاونت دانشجویی

کارگاه آنلاین ارتباط موثر و همدلی ویژه همتایاران سلامت روان توسط مرکز مشاوره دانشجویی برگزار شد

مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان، کارگاه آنلاین یک روزه را با عنوان ارتباط موثر و همدلی ویژه همتایاران سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، این کارگاه آنلاین روز سه شنبه 31 تیر 99 از ساعت 13 تا 14:30 با تدریس مریم درخشان نژاد کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مسئول گروه همتایاران سلامت روان برگزار شد.
این کارگاه بدنبال سلسله کارگاه های توانمندسازی دانشجویان همتایار سلامت روان، با هدف افزایش آگاهی دانشجویان همتایار و سپس بصورت آموزش آبشاری به سایر دانشجویان زیرگروه همتایار، انجام شد.
درخشان نژاد در این کارگاه ضمن اشاره به معنی ارتباط و لزوم یادگیری مهارت های ارتباطی و همدلی، در خصوص اجزای ارتباط، نحوه ارتباط با افراد صمیمی و موانع ارتباطی توضیحاتی ارائه داد.
وی گفت: گوش دادن فعال به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در انواع ارتباط است که شامل عناصری چون بازسازی عبارت ها، توضیح خواستن، بازخورد دادن و تماس مداوم چشمی است.
کارشناس مرکز مشاوره همچنین در خصوص انواع ارتباطات (کلامی و غیر کلامی) و قوانین بیان موثر، مطالبی بیان کرد.
در پایان کارگاه، شرکت کنندگان و مدرس با بحث های چالشی در خصوص مشکلات روابط بین فردی در میان دانشجویان، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *