محتوای خبری معاونت دانشجویی

گفت و گو با دبیر انجمن علمی دانشجویی قانون در یک سالگی شروع به فعالیت انجمن

متین جعفری دبیر انجمن علمی قانون دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است، یکی از خاص ترین ویژگی فعالیت های دوران دانشجویی، شکست و خطاهای بدون هزینه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، به مناسبت یک سالگی آغاز به کار انجمن علمی دانشجویی قانون و با توجه به عملکرد مناسب این انجمن در ایام کرونا، گفت و گویی کوتاه با دبیر این انجمن انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

بیوگرافی مختصری از خود و سوابق فعالیت علمی و فرهنگیتان بیان کنید.
با سلام؛ متین جعفری ورودی سال ۹۶ دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم. عضو اصلی دوازدهمین دوره شورای صنفی دانشجویان دانشکده داروسازی، مسئول دانشجویی پروژه فارماکوپه گیاهان دارویی و سنتی ایران به کارفرمایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجری در طرح تدوین نقشه راه و استراتژی صنعت داروی ایران در افق ۱۴۰۴ به کارفرمایی سازمان غذا و دارو، مجری در پژوهش «پوشش خدمات سلامت بیمه‌های اجتماعی در ایران و کشورهای منتخب» به کارفرمایی موسسه پژوهش های عالی تامین اجتماعی، عمده فعالیت های علمی و فرهنگی مرتبط به دانشگاه من است و در حال حاضر هم به عنوان دبیر انجمن علمی قانون در خدمت شما هستم.

درخصوص چگونگی تأسیس انجمن علمی دانشجویی قانون و زمینه فعالیت آن، توضیح دهید؟
با یک نگاه گذرا به هرمجموعه ای که در حوزه سلامت فعالیت می کند (از بیمارستان ها در حوزه بالین تا صنایع مختلف) فعالیت افراد با تخصص و گرایش های مختلف مشهود است ولی فعالیت و یادگیری دانشجویان در دانشگاه های مختلف کشور به صورت جزیره ای بوده و فعالیت های بین رشته ای برای ایجاد هم افزایی الزامی است. با این تصویر ذهنی، انجمن علمی قانون -برگرفته از کتاب قانون در طب ابن سینا که گرایش ها و تخصص های مختلفی در حوزه سلامت را شامل می شود- برای فعالیت های بین رشته ای در حوزه صنعت سلامت و رشد فردی شکل گرفت.

در حال حاضر انجمن شما چه تعداد عضو فعال دارد؟ آیا گسترشی در زمینه فعالیت های خود داده اید؟
در حال حاضر حدود ۲۵ نفر به صورت فعال عضو مجمع عمومی انجمن هستند و در حوزه های مختلف فعالیت می کنند. با توجه به اقبال عمومی در رابطه با آموزش های مجازی در حال فعالیت بر روی پروژه های مختلف به منظور ایجاد برنامه های متنوع در این حوزه برای دانشجویان هستیم.

در خصوص فعالیت هایی که انجمن علمی قانون در داخل و یا خارج از دانشگاه انجام داده است بصورت مختصر توضیح دهید؟
با توجه به شکل گیری انجمن براساس آموزش مجازی، شرکت در تمامی رویدادهای انجمن برای دانشجویان سراسر کشور و حتی خارج از ایران میسر بوده است. همچنین باتوجه به اهداف انجمن که یکی از آنها تحقق عدالت آموزشی است، بسیار از شرکت و عضویت دانشجویان دیگر دانشگاه ها استقبال می کنیم حتی دانشجویان وزارت علوم نیز به عنوان عضو همکار درحال فعالیت هستند.

به عنوان دانشجوی فعال  علمی، فرهنگی و اجتماعی، اینگونه فعالیت ها روی درس و زندگی شما چه اثرات مثبت یا منفی گذاشته است؟
تاثیر عمده این دسته از فعالیت ها در آینده و حتی بعد از فارغ التحصیلی مشخص می شود. من این نوع فعالیت هارا متنوع کردن ابزاری می دانم که بعد از فارغ التحصیلی در کوله پشتی خودم دارم تا بتوانم با ابزاری که برای خودم تهیه کردم، مسیر آینده ام را بهتر طی کنم.

فضای علمی و فرهنگی دانشگاه و فعالیت های دانشجویان در زمینه های مختلف را چگونه ارزیابی می کنید؟
در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا همه چیز به نوعی دگرگون شده و هنوز هم فضاهای مختلف در حال وفق دادن خود با شرایط هستند.

برای دانشجویانی که قصد وارد شدن به این راه را دارند به عنوان یک فرد با تجربه، چه پیشنهاد و توصیه ای دارید؟
یکی از خاص ترین ویژگی فعالیت های دوران دانشجویی، شکست و خطاهای بدون هزینه است. بعد از فارغ التحصیلی و فعالیت در حوزه های مختلف، شکست و خطا می تواند برای افراد پرهزینه باشد؛ به همین دلیل تا جایی که می توانند با فعالیت های مختلف مهارت های مختلف را یاد بگیرند و از شکست های خودشان تجربه کسب کنند.

انجمن شما در دوران کرونا چه فعالیتی داشته است؟
فعالیت های مختلفی را برای آموزش مجازی به دانشجویان سراسر کشور داشتیم که به دلیل تعداد زیاد آن، بیان ریز این فعالیت ها می تواند خارج از حوصله خوانندگان باشد. خوشبختانه این فعالیت ها در سطحی بود که در انتهای سال ۹۹ به عنوان انجمن علمی برتر از طرف معاونت دانشگاه انتخاب شدیم.

به عنوان حرف آخر اگر مطلبی است که عنوان نشد، لطفا بیان کنید.
متاسفانه درحال حاضر فضای عمومی کشور شرایط مساعدی ندارد و مردم تحت بمباران اخبار منفی هستند ولی راهی جز مقابله نیست و نباید فراموش کنیم که این کشور با دستان هیچکس جز مردمانش ساخته نمی شود.
با سپاس از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *