محتوای خبری معاونت دانشجویی

گفت و گو با سفیر دانشجویی بخش هنرهای تجسمی یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ

حدیثه صبوریان از فعالان فرهنگی در جشنواره بین المللی سیمرغ، دوران دانشجویی را فرصت طلایی برشمرد که هر دانشجو می‌تواند از آن برای کسب مهارت های جدید استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، با اتمام مهلت ثبت اثر در یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی-هنری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت و گوی تلفنی کوتاهی با سفیر دانشجویی بخش هنرهای تجسمی جشنواره در دانشگاه علوم پزشکی تهران، به منظور انعکاس فعالیت های فرهنگی دانشجویان انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

لطفا خود را معرفی کنید.
پیش از هر نکته ای من عید و سال نو را به دوستانی که این مصاحبه را دنبال می کنند تبریک می گویم و آرزو دارم سال پیش رو برای همه هم روزگارانم سال خوبی باشد، حدیثه صبوریان هستم، دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران.

دلیل تمایل شما به همکاری با مدیریت امور هنری و فوق برنامه دانشگاه چیست؟
اول از همه علاقه من به هنر و بعد از آن تیم گرم و صمیمی که وجود دارد، باعث شد که من بخواهم با مدیریت هنری همکاری کنم و من اعتقاد دارم که دانشگاه بستر مناسبی را برای پرورش مهارت دانشجویان فراهم می‌کند و دوران دانشجویی فرصت طلایی است که هر دانشجو می‌تواند از آن برای کسب مهارت های جدید استفاده کند.

در این دوره از جشنواره مسئولیت چه بخش و حیطه ای با شما بود؟
من در یازدهمین دوره جشنواره سیمرغ، سفیر بخش هنرهای تجسمی هستم و حیطه های نقاشی، طراحی، پوستر و کاریکاتور زیر نظر من بود.

مختصری از اقدامات صورت گرفته در بخش خود برای مخاطبان ما بگویید؟
اگر بخواهم به صورت خلاصه بگویم، ما در ابتدا تیم اصلی متشکل از برگزیدگان و صعود کرده های دوره قبل جشنواره را تشکیل دادیم، سپس آثار ادوار گذشته جشنواره و همچنین دیدگاه داوران را در تیم بررسی کردیم، بعد از آن گروه های مختلف اطلاع رسانی در پیام رسان ها تشکیل دادیم و نتیجه بررسی آثار گذشته و دیدگاه های داوران را در گروه ها در اختیار داوطلبان قرار دادیم و بعد از آن یک جلسه اسکای رومی به منظور انتقال نتایج بدست آمده به داوطلبان برگزار کردیم. همچنین کلاس های مختلفی همچون نقاشی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته، آموزش مقدماتی کار با نرم افزار فتوشاپ، آشنایی با مبانی پوستر و ... برگزار کردیم

پیشنهاد شما برای رونق جشنواره ها در دانشگاه و مشارکت بیشتر دانشجویان در آن چیست؟
تشکیل تیم های اختصاصی برای جشنواره ها که خیلی زودتر فعالیت ها را شروع کنند و این تیم ها دائمی باشند و در واقع فعالیت ها سازمان دهی شده باشند. برای مثال، تیم جشنواره سیمرغ از یک سال قبل شروع به فعالیت کند، برای حیطه هایی مثل نقاشی یا طراحی سه ماه واقعا زمان کمی است و شاید نتواند نتیجه مطلوبی ایجاد کند. علاوه بر آن بطور دائمی اطلاع رسانی انجام شود و از شیوه های جدید و متفاوتی برای اطلاع رسانی استفاده شود. متاسفانه من دانشجویان زیادی را می بینم که با وجود اطلاع رسانی های فراوان هنوز با جشنواره سیمرغ آشنا نیستند.
از وقتی که به ما اختصاص دادید، تشکر می کنم.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *