محتوای خبری معاونت دانشجویی

گفت و گو با فاطمه قائمی پناهیان، برگزیده پنجمین جشنواره دانشجویی ابن سینا

فاطمه قائمی پناهیان برگزیده بخش قرآن و عترت معتقد است، دانشجویان مسلمان ایرانی نه تنها در زمینه علمی موفق و افتخار آفرین هستند، بلکه در زمینه های دیگر نیز همینطور هستند.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور حمایت و تشویق فعالیت های ارزشمند دانشجویان، ششمین جشنواره دانشجویی ابن سینا را با شعار دانشجو، نشاط، تعالی و آرمان‌گرایی، 5 اسفند 98 برگزار خواهد کرد.
برای آشنایی بیشتر دانشجویان با این جشنواره، با برگزیدگان پنجمین دوره گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در چه حیطه ای برگزیده شدید؟
باسلام، فاطمه قائمی پناهیان هستم، دانشجوی رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پنجمین دوره جشنواره در حیطه قرآن و عترت برگزیده شدم.
 
برگزاری پنجمین جشنواره ابن سینا را چطور دیدید؟
خیلی خوب بود و از زحمات همه بزرگوارانی که در این زمینه زحمت می کشند تشکر می کنم. پیشنهاد می کنم در خصوص برخی معیارهای جشنواره، بازبینی ای صورت بگیرد. در مورد زمان برگزاری نیز اگر با ایام امتحانات تداخل نداشته باشد بهتر است.

آیا در دوره های قبلی هم در جشنواره شرکت کرده بودید؟ توضیح دهید؟
خیر، سال اول بود که در جشنواره شرکت می کردم.

چطور شد که با جشنواره دانشجویی ابن سینا آشنا و در آن شرکت کردید؟
جشنواره هم اطلاع رسانی خوبی داشت. برخی دوستان هم که نسبت به بنده شناخت داشتند، تماس گرفتند و گفتند با توجه به سوابق و فعالیت هایی که شما دارید، می توانید در این جشنواره موفق شوید.

احتمال می دادید که در این جشنواره برگزیده شوید؟ عوامل موفقیت خود را بیان کنید؟
بله، پس از بررسی سوابق افراد برگزیده در سال های گذشته این احتمال را می دادم. عوامل موفقیت خودم را توکل به خدا، تلاش و پشتکار می دانم و اینکه همواره سعی کردم در هر موقعیت بهترین تصمیم را بگیرم و در زمینه ای وقت و نیرو بگذارم که واقعا ارزش داشته باشد و برای جامعه مفید باشد.

چه توصیه ای برای سایر دانشجویان دانشگاه در خصوص جشنواره ابن سینا دارید؟
شرکت در چنین جشنواره هایی که ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و توانمندی های مختلف دانشجویان را بررسی می کند، علاوه بر اینکه باعث تلاش و رشد خود فرد در ابعاد مختلف می شود، حاکی از آن خواهد بود که دانشجویان مسلمان ایرانی نه تنها در زمینه علمی موفق و افتخارآفرین هستند بلکه در زمینه های دیگر نیز همینطور است و می توانند باعث سربلندی کشور در تمامی عرصه ها باشند‌. بنابراین توصیه می کنم دوستان در این گونه جشنواره ها شرکت داشته باشند تا دشمنان سرزمینمان بدانند که امثال این جوانان نخبه و موفق بسیار داریم.

حرف آخر؟
ارزشمندترین موفقیت این است که از این توانمندی و استعدادها بتوانیم در مسیر درست بهره بگیریم و در راستای خدمت به خلق خدا و حل مشکلات کشور و پیشرفت روزافزون آن قدم برداریم و زمینه تحقق حکومت عدل جهانی را فراهم کنیم.
از وقتی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزاریم.
خبرنگار: کامران محمدیان
عکس: آرشیو

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *