محتوای خبری معاونت دانشجویی

یازدهمین جلسه شورای مدیران معاونت دانشجویی در سال جاری برگزار شد

با حضور معاون دانشجویی، یازدهمین جلسه شورای مدیران معاونت دانشجویی در سال جاری برگزار شد.

یازدهمین جلسه شورای مدیران با حضور دکتر حلب چی، مدیران و مسئولان واحدها، روز دوشنبه 9 مردادماه 96 به منظور تقدیر از کارکنان قهرمان و برگزیده تیم های ورزشی و هنری و همچنین گزارش فعالیت های کمیته صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و عملکرد سال 95 و برنامه های عملیاتی 96 مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی، ابتدا دکتر سیدرضا هاشمی رئیس مرکز بهداشت و درمان دانشجویان با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید جلسه را آغاز و سپس بعد از تقدیر از کارکنان قهرمان و برگزیده معاونت دانشجویی در مسابقات و جشنواره ورزشی و هنری، دکتر حلب چی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و بزرگداشت مقام انسان گفت: میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین میلاد فرخنده حضرت امام رضا(ع) را خدمت همکاران و مدیران فعال و ساعی معاونت دانشجویی تبریک عرض می کنم.
ایشان افزود: با برنامه ریزی انجام شده در روابط عمومی معاونت سعی خواهیم کرد به صورت نمادین از همکاران و مدیرانی که در جشنواره ها و مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و ... برای معاونت و دانشگاه افتخار کسب می کنند تقدیر کنیم و موفقیت های همکاران در عرصه های مختلف برایمان مهم است و آرزو داریم این تلاش ها و کسب عناوین پررنگ تر و بیشتر شود.
در ادامه دکتر هاشمی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در کمیته صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع ارائه داد و گفت: با گزارشی که از طرف مدیریت بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه برای معاونت ارسال شده است در بخشی از فعالیت ها دچار کاستی هایی هستیم و امیدواریم با تلاش همه مدیران این موارد نیز رفع شود و در گزارش بعدی معاونت دانشجویی در صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع جزو برترین های دانشگاه قرار گیرد.
سپس دکتر حلب چی معاون دانشجویی، کمیته صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را جزو وظایف اصلی معاونت برشمرد و گفت: با توجه به ارزشیابی انجام شده در بین مدیریت های ستادی دانشگاه از جایگاه و رتبه مطلوبی برخوردار نیستیم و البته کمبودهایی که ذکر شده است چیز پیچیده ای نیست و به همین منظور از دکتر هاشمی خواستیم با تمام مسئولیت هایی که دارند مسئولیت این کمیته را برعهده بگیرند. باید بدانیم دانشجویان به عنوان مشتریان و در اصل صاحبان معاونت دانشجویی باید به نحو مطلوب تکریم شوند و فرآیندها به گونه ای باشد که در کمترین زمان و بهترین وجه خدمات رفاهی و فرهنگی مطلوب را دریافت کنند.
یکی دیگر از دستور جلسه شورای مدیران گزارش عملکرد سال 95 و برنامه عملیاتی سال 1396 مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان بود که دکتر رحیمی نژاد در این ارتباط گزارش کامل و مفصلی از فعالیت های صورت گرفته در سال 95 و برنامه های توسعه ای برای سال 96 ارائه دادند و سپس مدیران نقطه نظرات خود را ارائه کردند.
دکتر نوروزی مدیر امور هنری و فوق برنامه نیز در بخشی دیگر از جلسه مدیران معاونت در خصوص انتخاب دانشجوی نمونه کشوری گفت: با آسیب شناسی صورت گرفته در سالهای گذشته به این نتیجه رسیدیدم که با کمک معاونت های دانشجویی فرهنگی باید دانشجویان مستعد را در دانشکده ها شناسایی کنیم. بسیاری از دانشجویان در حیطه آموزش و پژوهش رزومه پررنگی دارند اما در بخش های دیگر بدلیل عدم توجه کافی امتیازات لازم را کسب نمی کنند. بنابراین سعی خواهیم کرد علاوه بر شناسایی با همفکری و همکاری مدیریت های محترم تربیت بدنی و مرکز مشاوره به آنها کمک کنیم در حیطه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی بتوانند فعالیت کنند و امتیازات لازم را بدست آورند تا انشاالله دانشجویان برگزیده بیشتری در جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در سال جاری داشته باشیم.
بخش پایانی این جلسه معارفه دانشجویان مقطع تخصصی مرکز تحقیق و توسعه معاونت بود که دکتر حلب چی گفت: با توجه به اینکه اکثر مدیران در برنامه های توسعه ای سال 96، طرح های پژوهشی پیش بینی کرده اند، می بایست این موضوع در معاونت دانشجویی نهادینه شود که تمامی فرآیندها نیاز به تحقیق و نیاز به توسعه دارند و مباحث تحقیقاتی باید جزء اولویت ها قرار بگیرد و با دید پژوهشی به مشکلات نگاه کنیم.
پس از معارفه گزارشی از برنامه های در دست اجرا از سوی دانشجویان ارائه شد و سپس مقرر گردید تیم تحقیق و توسعه معاونت با حضور در مدیریت ها، برنامه ها و طرح های پژوهشی مدنظر مدیران را بررسی و جمع بندی نهایی کنند.

تهیه کننده: