• تاریخ انتشار : 1395/02/26 - 09:20
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2208
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید سرزده و شبانه دو تن از اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه از بیمارستان زنان یاس

معاون درمان دانشگاه در بازدید شبانه از بیمارستان یاس بر ضرورت ثبت تاریخ و ساعت اقدامات درمانی انجام‌شده در پرونده‌های بیماران تأکید کرد.

گالری عکس
در این بازدید سرزده که پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت 21:10 از بیمارستان یاس صورت گرفت دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه، دکتر مجدزاده مشاور رییس دانشگاه به همراه دکتر شباب مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه از بخش‌های اورژانس، بستری زنان، بخش ویژه نوزادان و زایمان دیدن کردند.
دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه در حاشیه این بازدید گفت: در این بازدید اورژانس بیمارستان یاس شب آرامی داشت و در بخش‌ها هم ‌تخت خالی موجود بود. حضور پزشک عمومی و به‌کارگیری پرسنل باسابقه در اورژانس بسیار خوب بود، در بررسی پرونده‌ها، عدم ثبت تاریخ و ساعت اقدامات درمانی در برخی موارد مشکل عمده‌ای بود که به چشم می‌خورد چرا که این موضوع ثبت مستندات را با اشکال مواجه می‌کند. البته با بیمارانی که صحبت کردیم همگی به‌اتفاق از پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان یاس و نحوه رسیدگی و ارائه خدمات راضی بودند.
وی همچنین در خصوص شاخص‌های اصلی بازدیدهای هیئت‌رئیسه گفت: 3 محوری که در این بازدیدها به‌طور خاص موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد شامل ثبت مستندات در پرونده‌ها، انجام به‌موقع ویزیت‌ها، مشاوره ها و رضایتمندی کارکنان است که در مواردی که ثبت مستندات تاریخ و ساعت نداشته باشد قابل قضاوت نیست. کارکنان عمدتاً راضی بودند ولی نگران تثبیت وضعیت بیمارستان بودند.
معاون درمان دانشگاه در ادامه سخنان خود افزود: این بازدیدها توسط دو عضو هیئت‌رئیسه انجام می‌شود و یکی از مدیران معاونت درمان نیز با شناخت کامل از بیمارستان‌ها حضور دارند. گزارش‌ها به‌صورت قالب خاصی آماده و به همه اعضای هیئت‌رئیسه و روسای بیمارستان‌ها ارسال می‌شود. طبعاً انتظار می‌رود روسای بیمارستان‌ها موارد را به معاونین، مدیر، مترون و روسای بخش‌ها ارجاع داده و برای بهبود وضعیت اقدام لازم را برنامه‌ریزی کنند.
دکتر علی پور در انتها طی پیامی ویژه از همه کارکنان بیمارستان یاس به پاس زحماتشان قبل و بعد از انتقال بسیار تقدیر کرد و گفت: ما در هیئت‌رئیسه دانشگاه هرروز در جریان امور بیمارستان یاس قرار می‌گیریم و پیگیر مسائل بیمارستان هستیم و به پرسنل عزیز بیمارستان اطمینان می دهیم که نگران آینده کاری خود نباشند.
دکتر مجدزاده رییس مشاور رییس دانشگاه و عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه گفت: این بازدیدها فرصت خوبی است تا تبلور عینی سیاست‌گذاری‌ها در سطح ستاد دانشگاه و کشور را در بیمارستان‌ها ببینیم و با واقعیت‌ها و مشکلات اجرایی این برنامه‌ریزی‌ها از نزدیک برخورد کنیم، به‌علاوه متوجه می‌شویم عینیت این برنامه‌ها برای مردم، گیرندگان خدمت، کارکنان و دانشجویان چگونه است. پس حفظ این ارتباط نزدیک مفید است چراکه، می‌توانیم درعین‌حال ببینیم که بعضی از شاخص‌هایی که به‌طور کلان مطرح می‌شود تا چه اندازه اعتبار دارد و در عمل تا چه حدی به‌درستی گزارش می‌شود.
وی در ادامه به فواید مجموع این بازدیدها اشاره کرد و گفت: ارتباط نزدیک با میدان، بررسی تأثیر فعالیت‌هایی که در ستاد برنامه‌ریزی‌شده و بازخورد عینی داده‌های رقمی در عمل از جمله فواید این بازدید ها است.
وی همچنین گفت: خوشبختانه اورژانس بیمارستان یاس خیلی منظم و مرتب بود؛ و ما در بازدیدها ارزیابی شاخص‌هایی مثل مدت‌زمان اقامت بیمار در اورژانس، زمان ترخیص بیمار، بحث ترکیب اورژانس به لحاظ تعداد پرستار کافی، به‌کارگیری افراد باسابقه و حضور متخصص اورژانس و چگونگی ارجاع بیماران برای دارو و آزمایش را می توانیم ببینیم که البته ما همه این موارد را در سطح ملی هم مورد ارزیابی قرار می‌دهیم./ق
عکس و خبر: باهو 

 

  • گروه خبری : معاونت درمان,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 60268
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *