برگزاری جلسه توجیهی برای توانمندسازی کارکنان بخش استریل مرکزی بیمارستان‌های تابعه

جلسه توجیهی برای توانمندسازی کارکنان بخش استریل مرکزی بیمارستان‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه توجیهی طرح تخصصی کردن کارکنان بخش استریل مرکزی با حضور دکتر علی گنجعلیخان مدیر درمان، دکتر مهرداد احمدی سرپرست نظارت و اعتباربخشی، مهناز هادی پور کارشناس مسئول کنترل عفونت و مهندس مهدی علوی مدرس و همکار طرح و کارکنان بخش استریل مرکزی (CSSD) هفت بیمارستان منتخب دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹ در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.

در این جلسه دکتر گنجعلی خان ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی به‌منظور توانمندسازی کارکنان بخش استریل مرکزی گفت: با توجه به اهمیت واحد استریل مرکزی در کنترل عفونت‌های بیمارستانی و نگهداشت تجهیزات پزشکی، این مرکز از اهمیت خاصی برخوردار است، بنابراین معاونت درمان تصمیم به برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان بخش استریل مرکزی گرفته است. طبق بررسی انجام‌شده برای بهبود کیفیت استریل مرکزی تعدادی از بیمارستان‌ها نیاز به بازسازی و تعدادی ازلحاظ تجهیزاتی نیاز به ارتقا دارند که موردتوجه ویژه معاونت درمان قرارگرفته و در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: این دوره آموزشی با اخذ گواهی معتبر خواهد بود و از این به بعد همکاران با داشتن گواهی گذراندن این دوره مجاز به خدمت در این واحد هستند.

وی در پایان گفت: دانش بیشتر منجر به ایمنی بیشتر، ارتقا عملکرد کارکنان، بهبود کیفیت، افزایش نگرش و رضایتمندی بیشتر بیماران ناشی از کاهش عفونت بیمارستانی خواهد شد.

. دکتر احمدی در ادامه ضمن تقدیر از مهناز هادی پور از همکاران به‌منظور همکاری برای بهبود و ارتقای کیفیت واحد استریل مرکزی یاری خواست

کارشناس مسئول کنترل عفونت در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات همکاران بخش استریل مرکزی گفت: بعد از بررسی و بازدیدهای مکرر از این واحد در بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و با توجه به اینکه خدمات استریل مرکزی به‌عنوان یک بخش درآمدزا به‌طور مستقیم به‌حساب نمی‌آید، اما عملکرد آن به شکل‌های مختلف بر روی عفونت بیمارستانی، هزینه جانی و مالی و اثربخشی و کارایی بیمارستان تأثیر بسزایی دارد؛ بنابراین کمبود دانش کارکنان در این زمینه احساس می‌شد. همچنین با توجه به اینکه دانش بیشتر باعث ایمنی بیشتر می‌شود و ارتقای دانش کارکنان شاغل در بخش استریل مرکزی باعث افزایش کیفیت کار خواهد بود، بنابراین مداخلات آموزشی را امری ضروری دانست.

وی افزود: برگزاری این دوره منجر به توانمندسازی کارکنان و برگزاری دوره آموزشی با دریافت گواهی معتبر، تأثیر آن بر ثبات موقعیت شغلی کارکنان شاغل در بخش استریل مرکزی، عدم به‌کارگیری افراد نامرتبط و آموزش ندیده در این واحد، افزایش کیفیت ارائه خدمات به واحدهایی مانند اتاق عمل و بخش‌ها و افزایش ایمنی بیماران در زمان ارائه خدمات که نیاز به وسایل استریل دارند، خواهد شد.

مهندس علوی نیز به معرفی واحد استریل مرکزی، هدف از برگزاری این دوره، روش کار و فرم‌های نظرسنجی پرداخت.

 در ادامه همکاران نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص شیوه انجام کار، امتیاز دوره و شرایط آن بیان کردند.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *