برگزاری جلسه نمایندگان هیئت‌رئیسه دانشگاه با اعضای هیئت‌رئیسه بیمارستان شریعتی پیرامون بحران موج پنجم کرونا

معاون درمان دانشگاه هدف از برگزاری جلسه را بررسی چالش های بیمارستان های ریفرال کرونا و یافتن راهکارهایی برای برطرف کردن آنها دانست.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه نمایندگان هیئت‌رئیسه دانشگاه با اعضای هیئت‌رئیسه بیمارستان شریعتی پیرامون بحران موج پنجم کرونا به همت این معاونت با حضور دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان، دکتر محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی، دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر محمدرضا روئینی رئیس داروخانه‌های بیمارستانی ۱۳ آبان، دکتر علی گنجعلیخان مدیر درمان، سیمین رنجبران مدیر امور پرستاری و اعضای هیئت‌رئیسه بیمارستان شریعتی پیرامون بحران موج پنجم کووید ۱۹ پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در این بیمارستان برگزار شد.

دکتر علامه ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان در بیمارستان گفت: ما حامل پیام خسته نباشید دکتر کریمی رئیس دانشگاه هستیم و برای بررسی چالش‌های موجود در این بحران به بیمارستان آمدیم. افزودن بخش‌های جدید و کمک به بیماران تا فروکش کردن این پیک، تعطیلی عمل‌های الکتیو، کمک گرفتن از نیروهای پرستاری سایر بیمارستان‌ها و همکاری بیشتر اساتید و دستیاران از پیشنهادهای دانشگاه است و ما در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات شما کمک خواهیم کرد.

دکتر سعید مهرپور رئیس بیمارستان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در پیک پنجم کرونا به بیان چالش‌های بیمارستان پرداخت و گفت: مشکل نیروی انسانی بزرگ‌ترین چالش پیش روی ما در بیمارستان است. دستیاران سایر رشته‌ها علاوه بر داخلی باید همراهی بیشتری داشته باشند. با کمبود فضای فیزیکی نیز مواجه هستیم که برای افزودن بخش جدید باید بودجه و تجهیزات در اختیار داشته باشیم.

دکتر سهراب پور گفت: هیئت‌علمی سایر رشته‌ها علاوه بر داخلی باید درگیر مسئله کووید باشد. در مسائل مربوط به دستیاران طرف بیمارستان و مسئول رئیس بخش است که باید پاسخگو باشد.

دکتر بیگلر گفت: در زمینه تأمین کادر پرستاری از ظرفیت بیمارستان غیر کووید استفاده کنید. امکان همکاری نیروی‌های بازنشسته و تمدید طرح فراهم است. نیروهای جدید استخدامی نیز به‌سرعت وارد سیستم خواهند شد. توجه ویژه به اکسیژن سازها صورت گیرد که بتواند پاسخگوی نیاز بیماران باشد. بیمارستان احساس تنهایی نکنند ما در کنار بیمارستان‌ها هستیم.

دکتر رفعتی مدیر بیمارستان برافزایش تن خواه بیمارستان‌ها تأکید کرد.

دکتر پورغریب گفت: در خصوص دستیاران لازم است جلسه‌ای مجازی با اعضای شورای صنفی و روسای بخش‌ها و گروه‌ها برگزار کنیم. روسای بخش‌ها و اساتید حتماً باید کنار دستیاران حضور پیدا کنند. از دانشجوهای پرستاری و اعضای هیئت‌علمی دانشکده پرستاری نیز می‌توان کمک گرفت.

دکتر روئینی گفت: برای تأمین دارو و تجهیزات مصرفی مشکلی نداریم اما فرایندهای دریافت بیمه برای رمدسیویر باید طی شود. پر مراجعه ترین روزها به داروخانه در این هفته بوده است.

دکتر محمدرضا جعفری مدیر درمان بیمارستان گفت: دستیاران بر اساس نرخ مقیمی در سایر بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند و این اختلاف قیمت منجر به عدم حضور مضاعف در بخش‌های کووید می‌شود.

دکتر گنجعلی خان گفت: با توجه به روند صعودی بیماری برنامه بعدی هم برای بحرانی‌تر شدن بیمارستان داشته باشید در بیمارستان رازی و یاس کلینیک سرپایی رمدسیویر راه‌اندازی شده که می‌تواند بیماران را به آنجا ارجاع دهید.

 

 

 

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *