برگزاری جلسه هم‌اندیشی نمایندگان معاونت درمان گروه‌های آموزشی دانشکده پزشکی

دکتر علامه معاون درمان دانشگاه ارتباط بیشتر این معاونت با گروه های آموزشی را در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران موثر دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه نمایندگان معاونت درمان گروه‌های آموزشی دانشکده پزشکی با حضور دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان، دکتر محمود قاضی خوانساری مدیر تحصیلات تکمیلی، دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان، مریم رادین منش رئیس اداره اقتصاد درمان، تعرفه و بیمه، شمسی اختیار کارشناس این اداره و رابطان درمان گروه‌های آموزشی دانشکده پزشکی سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ در سالن حکیم برگزار شد.

در این جلسه دکتر علامه گفت: یکی از چالش‌ها ما در معاونت درمان ضعف ارتباط با گروهای آموزشی بود؛ بنابراین به‌منظور تعامل و ارتباط بیشتر رابطان معاونت درمان در گروه‌های آموزشی را با مصوبه هیئت‌رئیسه دانشگاه مشخص کردیم. در معاونت درمان برنامه‌های مختلف آموزشی ازجمله مورنینگ های مجازی و پنل های مختلف در حال برگزاری است که از یکی از محورهای همکاری شما اطلاع‌رسانی این رویدادها به رزیدنت‌ها و اعضای گروه است. همچنین ایده پردازی شما برای برگزاری رویدادهای مشابه کمک‌کننده است، پیشنهاد برگزاری موضوعات موردنظر خود را به ما بدهید، سایر کارهای اجرایی بر عهده ما در معاونت خواهد بود.

وی افزود: شرح وظایف و انتظارات متفاوتی از رابطان درمان گروه‌های آموزشی وجود دارد، در بیمارستان‌های دانشگاه افراد درمانی با عنوان ماده 88 استخدام‌شده‌اند و هیئت‌علمی دانشگاه نیستند که فعالیت‌های آن‌ها نیاز به پایش، به‌روزرسانی و آموزش دارد و لازم است نظارت جدی در این موضوع وجود داشته باشد. همچنین این نیاز در بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و؛ که تحت نظارت ما هستند، نیز وجود دارد. شما رابط بین معاونت درمان و مدیر گروه هستید تا این هماهنگ و تعامل که درنهایت منجر به ارتقا کیفیت خدمات ارائه‌شده به بیماران می‌شود، تسهیل کنید.

معاون درمان دانشگاه اظهار داشت: ممیزی بالینی نیز از موضوعات مهمی است که با همراهی رابطان درمان گروه‌ها محقق خواهد شد. در برخی حوزه‌ها در حال انجام است اما نیاز به گسترش دارد. این موضوع نیز به بهبود کیفیت ارائه خدمات به بیماران کمک می‌کند. درزمینهٔ تجهیزات پزشکی، وسایلی که امکان استفاده چندمنظوره دارند، می‌توان در سایر بیمارستان‌ها یا گروه‌ها نیز استفاده شوند، به ما بازخورد دهید. هر موضوع و پیشنهادی که در ارتقا کیفیت خدمات به بیماران کمک‌کننده است به معاونت درمان منعکس کنید که ما به پیگیری امور بپردازیم.

دکتر علامه در خصوص راهنماها و استاندارهای ابلاغی وزارت بهداشت گفت: لازم است گروه‌های آموزشی این موارد را مطالعه کنند، اگر نقص یا مشکلی در اجرا وجود دارد، به معاونت درمان بازخورد دهند تا به وزارت بهداشت منعکس شود. معاونت درمان دانشگاه باید محل حضور افراد آکادمیکی همچون شما باشد ما در اجرای این اهداف یاری کنید.

رادین منش به ارائه توضیحاتی در خصوص راهنماها، خرید راهبردی، بومی‌سازی استانداردها و اجرای خرید راهبردی و ارزیابی منابع در سطح دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر گنجعلی خان در خصوص اهمیت آگاهی از راهنماها گفت: این راهنماها در وزارت بهداشت توسط اساتید رشته‌های مختلف تدوین‌شده است. جزئیات این امر که در کدام بیمارستان، چگونه و با چه تجهیزاتی اجرا شود را شما به ما بازخورد دهید.

در این جلسه در خصوص جزییات راهنماها و استاندارها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *